Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 240148

Utjecaj aktivnog slušanja glazbe na razvoj perceptivnih sposobnosti djece rane školske dobi (1., 2. i 3. razred osnovne škole)


Dobrota, Snježana
Utjecaj aktivnog slušanja glazbe na razvoj perceptivnih sposobnosti djece rane školske dobi (1., 2. i 3. razred osnovne škole), 2000., magistarski rad, Filozofski fakultet ; Muzička akademija, Zagreb


CROSBI ID: 240148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj aktivnog slušanja glazbe na razvoj perceptivnih sposobnosti djece rane školske dobi (1., 2. i 3. razred osnovne škole)
(The influence of active listening to music on the development of hearing perception of early school age children (The 1st, the 2nd and the 3rd grade of the elementary school))

Autori
Dobrota, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet ; Muzička akademija

Mjesto
Zagreb

Datum
24.10

Godina
2000

Stranica
90

Mentor
Rojko, Pavel

Ključne riječi
glazbena poduka; estetski odgoj; aktivno slušanje
(music instruction; aesthetic education; active listening)

Sažetak
Glazbena nastava nije privilegija glazbeno nadarene djece, već je namijenjena cjelokupnoj školskoj populaciji. Krajnji cilj glazbene nastave je estetski odgoj djeteta, odnosno izgradnja cjelovite i harmonično razvijene mlade ličnosti. Nastavnim programom za predmet Glazbena kultura od 1. do 3. razreda osnovne škole predviđena je realizacija četiri aktivnosti. To su: pjevanje, sviranje, slušanje i stvaralaštvo. Navedene aktivnosti u današnjim uvjetima rada ipak nemaju podjednake mogućnosti za ostvarenje zadataka estetskog odgoja. Najviše prostora za estetski odgoj pruža nam područje slušanja, koje, uz pjevanje, treba postati temeljna aktivnost glazbene nastave od 1. do 3. razreda. Analizom stanja u osnovnim školama možemo uočiti kako je glazbena nastava prilično “ svaštarska” , odnosno, učitelji se, u okviru vrlo skomne satnice predmeta, pokušavaju baviti svakom od četiri navedene aktivnosti. Uzroci postojećeg stanja mogu se grupirati oko četiri ključne točke: glazbeno obrazovanje razrednih učitelja, satnica predmeta, nastavna oprema, te koncepcija predmeta. Kvalitetnija i sadržajnija glazbena nastava ne može se ostvariti jednosmjernim intervencijama, već je potrebna sveobuhvatna akcija koja bi obuhvatila sve navedene sastavnice. Istraživanjem pod nazivom “ Utjecaj aktivnog slušanja glazbe na perceptivne sposobnosti djece rane školske dobi” , koje smo u okviru ove radnje proveli među učenicima 1., 2. i 3. razreda osnovne škole, došli smo do nekoliko zanimljivih spoznaja, koje se mogu sažeti u jednoj rečenici: Aktivno slušanje glazbe pozitivno utječe na razvoj perceptivnih sposobnosti djece, odnosno na povećava sposobnost cjelovitog percpiranja slušane skladbe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Snježana Dobrota (autor)

Avatar Url Pavel Rojko (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dobrota, Snježana
Utjecaj aktivnog slušanja glazbe na razvoj perceptivnih sposobnosti djece rane školske dobi (1., 2. i 3. razred osnovne škole), 2000., magistarski rad, Filozofski fakultet ; Muzička akademija, Zagreb
Dobrota, S. (2000) 'Utjecaj aktivnog slušanja glazbe na razvoj perceptivnih sposobnosti djece rane školske dobi (1., 2. i 3. razred osnovne škole)', magistarski rad, Filozofski fakultet ; Muzička akademija, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dobrota, Snje\v{z}ana}, year = {2000}, pages = {90}, keywords = {glazbena poduka, estetski odgoj, aktivno slu\v{s}anje}, title = {Utjecaj aktivnog slu\v{s}anja glazbe na razvoj perceptivnih sposobnosti djece rane \v{s}kolske dobi (1., 2. i 3. razred osnovne \v{s}kole)}, keyword = {glazbena poduka, estetski odgoj, aktivno slu\v{s}anje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dobrota, Snje\v{z}ana}, year = {2000}, pages = {90}, keywords = {music instruction, aesthetic education, active listening}, title = {The influence of active listening to music on the development of hearing perception of early school age children (The 1st, the 2nd and the 3rd grade of the elementary school)}, keyword = {music instruction, aesthetic education, active listening}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font