Pregled bibliografske jedinice broj: 239847
Utjecaj tržišne orijentacije na inovacije proizvoda
Utjecaj tržišne orijentacije na inovacije proizvoda, 2006., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 239847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tržišne orijentacije na inovacije proizvoda
(Impact of Market Orientation on Product Innovation)
Autori
Božić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2006
Stranica
120
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
tržišna orijentacija; orijentacija na potrošača; orijentacija na konkurenciju; interfunkcionalna koordinacija; inovacije proizvoda; kontinuirane inovacije; diskontinuirane inovacije
(market orientation; customer orientation; competitor orientation; interfunctional orientation; product innovation; continuous innovation; discontinuous innovation.)
Sažetak
Tržišna orijentacija, čija je filozofska osnova marketinška koncepcija, proučava se u marketinškoj literaturi u kontekstu njenog utjecaja na uspješnost poslovanja. Uvođenje novih proizvoda i usluga na tržište jedan je od načina poboljšanja poslovnih rezultata. U radu je prihvaćen konceptualni model Narvera i Slatera prema kojem se tržišna orijentacija definira kao poslovna kultura usmjerena na postizanje poslovnog uspjeha putem stvaranja superiorne vrijednosti za potrošača. U tom smislu sačinjavaju je tri sastavnice: orijentacija na potrošača, orijentacija na konkurenciju i interfunkcionalna koordinacija. Predmet magistarskog rada je utjecaj tržišne orijentacije i njenih sastavnica na uvođenje različitih vrsta inovacija proizvoda, odnosno kako svaka od sastavnica tržišne orijentacije utječe na uvođenje novih proizvoda u postojeće linije, proizvoda novih za poduzeće te diskontinuiranih inovacija. Tržišna orijentacija je mjerena na MKTOR ljestvici koju su razvili Narver i Slater. Prema dobivenim rezultatima, postoji značajan i pozitivan utjecaj tržišne orijentacije na uvođenje proizvoda koji su novi za poduzeće ali ne i za tržište. Pozitivan utjecaj na uvođenje novih proizvoda u postojeće linije ima orijentacija na potrošača. Orijentacija na konkurenciju potiče na uvođenje svih triju tipova inovacija, ali je intenzitet tog utjecaja najjači kada se radi o diskontinuiranim inovacijama. Rezultati analize su pokazali postojanje negativne veze između interfunkcionalne koordinacije i svih triju vrsta inovacija proizvoda što je u suprotnosti s postavljenom hipotezom. Takav rezultat upućuje na postojanje problema i otpora inovacijskim aktivnostima unutar poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb