Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 239847

Utjecaj tržišne orijentacije na inovacije proizvoda


Božić, Ljiljana
Utjecaj tržišne orijentacije na inovacije proizvoda, 2006., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 239847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj tržišne orijentacije na inovacije proizvoda
(Impact of Market Orientation on Product Innovation)

Autori
Božić, Ljiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.02

Godina
2006

Stranica
120

Mentor
Ozretić Došen, Đurđana

Ključne riječi
tržišna orijentacija; orijentacija na potrošača; orijentacija na konkurenciju; interfunkcionalna koordinacija; inovacije proizvoda; kontinuirane inovacije; diskontinuirane inovacije
(market orientation; customer orientation; competitor orientation; interfunctional orientation; product innovation; continuous innovation; discontinuous innovation.)

Sažetak
Tržišna orijentacija, čija je filozofska osnova marketinška koncepcija, proučava se u marketinškoj literaturi u kontekstu njenog utjecaja na uspješnost poslovanja. Uvođenje novih proizvoda i usluga na tržište jedan je od načina poboljšanja poslovnih rezultata. U radu je prihvaćen konceptualni model Narvera i Slatera prema kojem se tržišna orijentacija definira kao poslovna kultura usmjerena na postizanje poslovnog uspjeha putem stvaranja superiorne vrijednosti za potrošača. U tom smislu sačinjavaju je tri sastavnice: orijentacija na potrošača, orijentacija na konkurenciju i interfunkcionalna koordinacija. Predmet magistarskog rada je utjecaj tržišne orijentacije i njenih sastavnica na uvođenje različitih vrsta inovacija proizvoda, odnosno kako svaka od sastavnica tržišne orijentacije utječe na uvođenje novih proizvoda u postojeće linije, proizvoda novih za poduzeće te diskontinuiranih inovacija. Tržišna orijentacija je mjerena na MKTOR ljestvici koju su razvili Narver i Slater. Prema dobivenim rezultatima, postoji značajan i pozitivan utjecaj tržišne orijentacije na uvođenje proizvoda koji su novi za poduzeće ali ne i za tržište. Pozitivan utjecaj na uvođenje novih proizvoda u postojeće linije ima orijentacija na potrošača. Orijentacija na konkurenciju potiče na uvođenje svih triju tipova inovacija, ali je intenzitet tog utjecaja najjači kada se radi o diskontinuiranim inovacijama. Rezultati analize su pokazali postojanje negativne veze između interfunkcionalne koordinacije i svih triju vrsta inovacija proizvoda što je u suprotnosti s postavljenom hipotezom. Takav rezultat upućuje na postojanje problema i otpora inovacijskim aktivnostima unutar poduzeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Božić, Ljiljana
Utjecaj tržišne orijentacije na inovacije proizvoda, 2006., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
Božić, L. (2006) 'Utjecaj tržišne orijentacije na inovacije proizvoda', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{z}i\'{c}, Ljiljana}, year = {2006}, pages = {120}, keywords = {tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, orijentacija na potro\v{s}a\v{c}a, orijentacija na konkurenciju, interfunkcionalna koordinacija, inovacije proizvoda, kontinuirane inovacije, diskontinuirane inovacije}, title = {Utjecaj tr\v{z}i\v{s}ne orijentacije na inovacije proizvoda}, keyword = {tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, orijentacija na potro\v{s}a\v{c}a, orijentacija na konkurenciju, interfunkcionalna koordinacija, inovacije proizvoda, kontinuirane inovacije, diskontinuirane inovacije}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{z}i\'{c}, Ljiljana}, year = {2006}, pages = {120}, keywords = {market orientation, customer orientation, competitor orientation, interfunctional orientation, product innovation, continuous innovation, discontinuous innovation.}, title = {Impact of Market Orientation on Product Innovation}, keyword = {market orientation, customer orientation, competitor orientation, interfunctional orientation, product innovation, continuous innovation, discontinuous innovation.}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font