Pregled bibliografske jedinice broj: 239678
Utjecaj učenja rješavanjem problemskih zadataka na obrazovni učinak u elementarnoj nastavi matematike
Utjecaj učenja rješavanjem problemskih zadataka na obrazovni učinak u elementarnoj nastavi matematike // Metodički ogledi, časopis za filozofiju odgoja, 12 (2005), 2; 31 - 60 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 239678 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj učenja rješavanjem problemskih zadataka na obrazovni učinak u elementarnoj nastavi matematike
(The influence of learning on educational performance in the elementary teaching of mathematics through problem solving tasks)
Autori
Kadum, Vladimir
Izvornik
Metodički ogledi, časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 12
(2005), 2;
31 - 60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
matematika; nastava; obrazovni učinak; rješavanje problema; učenje; problemski zadatak
(mathematics; teaching; educational performance; problem solving; learning; problem-solving tasks)
Sažetak
Autor u radu iznosi rezultate do kojih je došao ispitujući utjecaj učenja rješavanjem problemskih zadataka na obrazovni učinak u elementarnoj nastavi matematike. Eksperiment je proveden na uzorku od 155 ispitanika. Uzorak pripada kategoriji namjernih uzoraka, srednje je veličine, a radilo se o eksperimentu intenzivnog tipa, gdje nije bitan broj ispitanika koliko rezultati samoga istraživanja. Dobiveni rezultati pokazuju da je učenje rješavanjem problemskih zadataka: (1) učinkovitije od tradicionalnoga, uobičajenoga načina (t=8, 25 ; P<0, 05) ; (2) znatno prisonosi razumijevanju bitnih matematičkih sadržaja (E-grupa je u odnosu prema početnom mjerenju podigla razinu za 8, 01 bodova po učeniku, dok je u K-grupi ta razina smanjena za 0, 28 bodova po učeniku) ; (3) prisonosi aktivnijemu odnosu učenika prema rješavanju zadataka: E-grupa je imala znatno manje nerješavanih zadataka (11, 9%) od K-grupe (23, 8%) ; (4) pridonosi boljemu uspjehu, višoj razini usvojenosti činjenica i informacija (t=8, 51 ; P<0, 05) ; (5) prisonosi većoj aplikativnosti stečenih znanja (26, 7 postotnih bodova više nego u tradicionalnome načinu učenja) ; (6) znatno produžuje trajanje stečenih znanja (t=8, 02 ; P<0, 05) ; (7) utjecaj modela sustava vježbi za poticanje problemsko-stvaralačkih sposobnosti učenika na rješavanje problemskih zadataka u nastavi je značajan (t=5, 58 ; P<0, 05).
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- The Philosopher's Index (Bowling Green
- Ohio
- U.S.A.)