Pregled bibliografske jedinice broj: 239413
Razvoj modernog gospodarskog oglašavanja u Hrvatskoj
Razvoj modernog gospodarskog oglašavanja u Hrvatskoj, 2003., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 239413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj modernog gospodarskog oglašavanja u Hrvatskoj
(Development of modern advertising in Croatia)
Autori
Drašković, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.12
Godina
2003
Stranica
211
Mentor
Kesić, Tanja
Ključne riječi
gospodarsko oglašavanje; ekonomska propaganda; povijest oglašavanja u Hrvatskoj
(advertising; the history of advertising in Croatia; transition in advertising)
Sažetak
Temeljni cilj ovog rada je prikaz stanja u domaćem gospodarskom oglašavanju te analiza faktora koji su zaslužni za to stanje. Gospodarsko oglašavanje u Hrvatskoj ima dugu povijest, no i naglašen diskontinuitet zbog čestih političkih i gospodarskih previranja. U periodu do kraja 1. Svjetskog rata razvijenost gospodarskog oglašavanja bila je usporediva s onom u europskim zemljama, no nakon toga nastaje određena stagnacija. Svoj uzlet u kreativnom smislu oglašavanje dobiva krajem 20-tih godina, ali biva zaustavljen propagandnim aktivnostima u 2. Svjetskom ratu. Već 1945. godine u Zagrebu se formira prva poslijeratna oglašavačka agencija, čime Hrvatska postaje predvodnicom u bivšoj Jugoslaviji, u smislu modernog pristupa oglašavanju i znanstvenog rada. Sedamdesete godine donose sa sobom nova politička previranja što rezultira slabljenjem struke te gubljenjem dotadašnje pozicije unutar bivše države. Zbog ratnih događanja te teške gospodarske situacije, hrvatska oglašavačka struka početkom devedesetih godina počinje zaostajati za tranzicijskim zemljama iz okruženja. Negativni trendovi odrazili su se na polja poput pravne regulative, razvoja medija, razinu kreativnosti i originalnosti u oglašavanju i dr. Nadalje, započeo je i proces internacionalizacije oglašavačkog tržišta. Najvećim oglašivačima u zemlji postala su međunarodna poduzeća, a vodeće pozicije mrežu agencijama predstavljaju predstavništva međunarodnih lanaca. Nekontroliran razvoj struke, koji se očituje kroz prihvaćanje zapadnih standarda koji su često nekompatibilni domaćoj praksi, negativno djeluje na znanstveni rad i sustav edukacije kadrova, ali i na čitavo stanje struke. Nadalje, oštra konkurencija među agencijama te sporo usvajanje strukovnih kodeksa uzrokuju izrazito prodajnu strategiju u njihovom poslovanju. Usprkos svim negativnosti i kašnjenju za ostalim tranzicijskim zemljama, čini se kako hrvatsko oglašavačko tržište postaje zrelo za postranzicijsku fazu i uključivanje u moderne europske tokove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Akademija medicinskih znanosti
Profili:
Tanja Kesić
(mentor)