Pregled bibliografske jedinice broj: 239212
Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi
Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi // Suvremena psihologija, 3 (2000), 67-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 239212 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi
(The development of visual configurational memory in school-aged children)
Autori
Prvčić, Iva ; Tadinac Babić, Meri
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 3
(2000);
67-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vidno konfiguracijsko pamćenje; Rey-Osterriethov test složenog geometrijskog lika (ROCFT); razvojna neuropsihologija
(visual configurational memory; Rey-Osterrieth Complex Figure Test (ROCFT); developmental neuropsychology)
Sažetak
U okviru ovog istraživanja ispitan je razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi. Osnovni problem istraživanja bio je utvrditi razlike među dobnim skupinama djece od 7 do 13 godina starosti pri ispitivanju vidnog konfiguracijskog pamćenja Rey-Osterriethovim testom složenog geometrijskog lika (ROCFT), tehnikom neposrednog dosjećanja. Test je primijenjen na uzorku od 270 djece. Uradak je evaluiran na osnovi standardiziranog sustava korištenjem dviju mjera: tipa konstrukcije i broja bodova. Osnovni nalazi pokazuju da se s dobi povećava broj točno reproduciranih elemenata, pri čemu se uradak djece nakon desete godine izjednačuje. Kroz cjelokupni dobni raspon dominantan je tip III konstrukcije, a frekvencija javljanja tipa I/II naglo raste između 9. i 10. godine. Razvojne promjene u neposrednom dosjećanju na ROCFTu komentiraju se iz perspektive spoznaja suvremenih istraživanja razvoja SŽS-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Psychological Abstracts
- PsychINFO