Pregled bibliografske jedinice broj: 238781
Dramski elementi u radu literarno-novinarske grupe
Dramski elementi u radu literarno-novinarske grupe // Savjetovanje "Mogućnost dramskog odgojnog rada u suzbijanju ratnih psihosocijalnih posljedica kod djece i mladeži"
Zagreb, Hrvatska, 1996. (poster, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 238781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramski elementi u radu literarno-novinarske grupe
(Drama teaching within literature workshops)
Autori
Delale, Eva Anđela ; Šuvak, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Savjetovanje "Mogućnost dramskog odgojnog rada u suzbijanju ratnih psihosocijalnih posljedica kod djece i mladeži"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.1996
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
literarna radionica; dramski odgojni rad; psihosocijalna pomoć
(literature workshops; drama teaching; psychosocial support)
Sažetak
Prikazan je rad literarno-novinarske radionice u kojem su korišteni elementi dramskog rada. Literarno-novinarska radionica počela je djelovati u veljači 1994. god. u okviru projekta "Psihosocijalna pomoć i podrška prognanicima i izbjeglicama" kojeg provodi Društvo za psihološku pomoć u prognaničkom naselju. Radionica je poluotvorenog tipa, namijenjena učenicima od 4. do 8. razreda osnovne škole. Susreti se odvijaju jednom tjedno, u trajanju od 60 minuta, pod vodstvom dva voditelja. Broj okupljenih članova varirao je tijekom dvije i po godine od 5 članova do 18. Sadržaji rada radionice usmjereni su na ostvarivanje mnogobrojnih ciljeva: ova radionica poučava, pomaže osobni rast i razvija kreativnost. Edukativni cilj je učenje osnovnih formi pismenog izražavanja, proširivanje riječnika, obogaćivanje verbalnog izražavanja te prorađivanje formi koje djeca uče u redovitom školskom programu kroz njima bliske sadržaje (igra, gluma, ples, muzika, strip). Suradnja u ovoj grupi povećava osjetljivost za emocionalno doživljavanje i bolje razumijevanje svojih i tuđih reakcija, omogućuje prorađivanje negativnih iskustava, potiče aktivno slušanje i davanje podrške, razvija osjećaj za suradnju i timski rad, razvija kreativnost i kritičko mišljenje. Osnovna aktivnost susreta je pismeno izražavanje djece. Kako bismo potaknuli članove na ovakav oblik izražavanja nastojali smo osmisliti što zanimljiviji i neobčniji uvod u sam proces pisanja literarnog rada, pri čemu je korišteno mnoštvo različitih tehnika: ulomci iz literarnih dijela, razne igre, vođene fantazije, muzičke sekvence, fotografije, stripove, izresci iz novina i sl. Neke od produciranih individualnih ili zajedničkih radova na susretu smo uobličili u male predstave ili "perfomance". Prikazano je nekoliko najzanimljivijih rezultata korištenja dramskih elemenata putem fotografija, dječjih radova i kratkih opisa korištenih tehnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti