Pregled bibliografske jedinice broj: 238726
Trgovina kao pokretačka snaga poduzetništva s motrišta Benedikta Kotruljevića
Trgovina kao pokretačka snaga poduzetništva s motrišta Benedikta Kotruljevića // Hrvatska - pridružena članica Europske unije ; razvoj gospodarstva, računovodstva i financija / Habek, Mladen (ur.).
Zagreb: Hrvatski računovođa - neovisna udruga računovođa, poreznih savjetnika i financijskih djelatnika, 2001. str. 347-357 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 238726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trgovina kao pokretačka snaga poduzetništva s motrišta Benedikta Kotruljevića
(Trade as the Propelling Force of Entrepreneurship from the Aspect of the Works of Benedikt Kotruljević)
Autori
Jurić, Đurđica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Hrvatska - pridružena članica Europske unije ; razvoj gospodarstva, računovodstva i financija
/ Habek, Mladen - Zagreb : Hrvatski računovođa - neovisna udruga računovođa, poreznih savjetnika i financijskih djelatnika, 2001, 347-357
Skup
Hrvatska - pridružena članica Europske unije ; razvoj gospodarstva, računovodstva i financija
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 04.10.2001. - 06.10.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Benedikt Kotruljević; ekonomska povijest; trgovina; poduzetništvo
(Benedikt Kotruljević; economic history; trade; entrepreneurship)
Sažetak
Trgovina je u XV. stoljeću, na prijelazu iz srednjega u novi vijek, postajala sve značajnijom gospodarskom djelatnošću. U okviru nje odvijao se proces prvobitne akumulacije kapitala. Ali, unatoč njezinoj dominaciji, u znanstvenom je smislu još uvijek podcijenjena. Razlog tome valja tražiti u dominantnoj skolastičkoj misli onoga vremena pod čijim se okriljem razvijala i gospodarska znanost. Trgovina je, smatrali su kanonisti, tek dodatak poljoprivredi kao osnovnoj gospodarskoj djelatnosti čije je težište bilo na uporabnoj vrijednosti proizvoda. Kotruljević se u svom traktatu o trgovini suprotstavlja ovakvom mišljenju, nastoji obraniti trgovački stalež, te tako razbiti staru dogmu o beskorisnosti trgovine. On u trgovini vidi pokretačku snagu za gospodarski razvitak. Dobitak ostvaren u trgovačkim pothvatima ne može se promatrati izolirano, samo s motrišta pojedinca – bogatog trgovca, čiju pohlepu crkva osuđuje, već i poreznog obveznika koji će dio svog dobitka preliti u državnu blagajnu. Reinvestirati dobitak u novu poduzetničku aktivnost značilo je ne samo oploditi kapital, već potaknuti aktivnost u drugim djelatnostima – zanatstvu, poljoprivredi, bankarstvu, pomorstvu i sl. Gotovo je nevjerojatna kristalna bistrina Kotruljevićevih navoda glede gospodarskih pojmova koji se i danas, u gospodarskoj teoriji i praksi rabe s jednakim značenjem kakvoga je on dao u svom djelu prije više od pet stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija