Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 237898

Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive


Vizek Vidović, Vlasta
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005 (monografija)


CROSBI ID: 237898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive
(Lifelong teacher education: multiple perspectives)

Autori
Vizek Vidović, Vlasta

Prevoditelji
Jurko, Svjetlana

Ostali urednici
Kodrnja, Jasenka

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Institut za društvena istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2005

Stranica
358

ISBN
953-6218-24-0

Ključne riječi
cjeloživotno učenje; inicijalno obrazovanje učitelja i nastavnika; Bolonjski proces; trajni profesionalni razvoj; percepcija nastavničkog obrazovanja i profesije; međunarodna praksa; model cjeloživotnog obrazovanja učitelja i nastavnika
(lifelong learning; initial teacher education; Bologna process; continuous professional development; perception of teacher education and teaching profession; international practice; model of lifelong teacher education)

Sažetak
Komparativna istraživanja u svijetu pokazuju da kvaliteti obrazovanja razrednih učitelja i predmetnih nastavnika značajno doprinosi utemeljenost obrazovanja na spoznajama edukacijskih znanosti, posebice na spoznajama psihologije učenja i poučavanja. Stoga je glavni cilj studije prikazane u ovoj monografiji analiza modela obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj u odnosu na postavke sistemskog pristupa te kognitivističkih modela učenja i poučavanja. U ostvarenju postavljenog cilja istraživanja istaknutu ulogu ima i usporedba s onim europskim i svjetskim sustavima obrazovanja učitelja i nastavnika koji su u međunarodnim komparativnim studijama prepoznati kao uspješna rješenja te je njihov prikaz dan u prvom dijelu monografije. U drugom dijelu analizira se sadašnje stanje i prijedlozi promjena u sustavu obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj, pri čemu osnovicu analize predstavljaju službeni dokumenti i stručne studije te radni materijali pojedinih ekspertnih timova. Kako se promjene sustava mogu uspješno provoditi tek ako postoji minimum suglasnosti u stavovima, vrijednostima i očekivanjima pojedinih sudionika i korisnika u pogledu opravdanosti i mogućnosti takvih promjena, istraživanje je u empirijskom dijelu usmjereno na ispitivanje ovih psiholoških varijabli, a rezultati istraživanja prikazani su u trećem dijelu monografije. Rezultati omogućuju uvidu u percepciju nekih aspekata učiteljskog i nastavničkog obrazovanja i profesije od strane učitelja, nastavnika, studenata i sveučilišnih nastavnika. Različiti sudionici i korisnici obrazovnog sustava naglašavaju važnost i neizbježnost dubokih strukturnih promjena u obrazovanju, kako bi se ispunio ključni zahtjev koji se danas postavlja pred sustav obrazovanja, a to je pripremanje učenika za samostalno cjeloživotno učenje. U četvrtom dijelu monografije ponuđeni su i konkretni primjeri međunarodne dobre prakse u području obrazovanja učitelja i nastavnika, a na kraju su ponuđene i neke korisne baze podataka koje mogu poslužiti istraživačima, kreatorima obrazovne politike te samim učiteljima i nastavnicima. Studija koju prikazuje ova znanstvena monografija predstavlja empirijski doprinos spoznaji o stanju u sustavu obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj te referentnim zemljama u trenutku kada se planiraju ozbiljne promjene u cjelokupnom visokoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj, pa tako i u obrazovanju učitelja i nastavnika. Posebno valja istaknuti kako ova znanstvena monografija model obrazovanja učitelja i nastavnika analizira u odnosu na postavke sistemskog pristupa te kognitivističkih modela učenja i poučavanja, pa se time analiza temelji na znanstvenim spoznajama o edukaciji i psihologiji učenja i poučavanja. Ova znanstvena monografija primarno je namijenjena istraživačima u području obrazovanja te studentima učiteljskih i nastavničkih studija, ali i kreatorima obrazovne politike kao izvor valjanih podataka o stanju u obrazovnom sustavu Hrvatske i smjernica za planiranje promjena u sustavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100503

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlasta Vizek Vidović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vizek Vidović, Vlasta
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005 (monografija)
Vizek Vidović, V. (2005) Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Zagreb, Institut za društvena istraživanja.
@book{book, author = {Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta}, collectioneditor = {Kodrnja, Jasenka}, translator = {Jurko, Svjetlana}, year = {2005}, pages = {358}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja i nastavnika, Bolonjski proces, trajni profesionalni razvoj, percepcija nastavni\v{c}kog obrazovanja i profesije, me\djunarodna praksa, model cjelo\v{z}ivotnog obrazovanja u\v{c}itelja i nastavnika}, isbn = {953-6218-24-0}, title = {Cjelo\v{z}ivotno obrazovanje u\v{c}itelja i nastavnika: vi\v{s}estruke perspektive}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja i nastavnika, Bolonjski proces, trajni profesionalni razvoj, percepcija nastavni\v{c}kog obrazovanja i profesije, me\djunarodna praksa, model cjelo\v{z}ivotnog obrazovanja u\v{c}itelja i nastavnika}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta}, collectioneditor = {Kodrnja, Jasenka}, translator = {Jurko, Svjetlana}, year = {2005}, pages = {358}, keywords = {lifelong learning, initial teacher education, Bologna process, continuous professional development, perception of teacher education and teaching profession, international practice, model of lifelong teacher education}, isbn = {953-6218-24-0}, title = {Lifelong teacher education: multiple perspectives}, keyword = {lifelong learning, initial teacher education, Bologna process, continuous professional development, perception of teacher education and teaching profession, international practice, model of lifelong teacher education}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font