Pregled bibliografske jedinice broj: 237089
Mitovi Zapada i Kine - na primjeru simbola zmaj
Mitovi Zapada i Kine - na primjeru simbola zmaj // Zaprešićki godišnjak, X.-XI. (2002), 446-455 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 237089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mitovi Zapada i Kine - na primjeru simbola zmaj
(Myths of the West and China - the example of symgol of dragon)
Autori
Kodrnja, Jasenka
Izvornik
Zaprešićki godišnjak (1332-277X) X.-XI.
(2002);
446-455
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
mitologija; Zapad; Kina; žene
(mythology; West; China; women)
Sažetak
U prvom dijelučlanka autorica razmatra fenomen otvorenosti mitologije. Otvorenost, tvrdi, proizlazi iz same prirode mita, može se razmotriti horizontalno i vertikalno, a na otvorenost mitologije utječu i stavovi onih koji se njome bave. U drugom dijelu teksta uspoređuju se mitovi (prije svega kozmogočnije) Zapada i Kine. Olimpijska mitologija zasnovana na dominaciji očeva nad sinovima, pobuni sinova, te sustavnom svrgavanju mitskih likova pretpatrijarhalnog razdoblja (žene i zmaja - zmije) uspoređuje se s mitologijom Kine zasnovanoj na stabilnom poretku u kojem ovakvi motivi nisu karakteristični. Autorica pretpostavlja da je odvajanje mithosa od logosa (karakteristično za Zapad) povezano s pobunjeničkim i dominantnim muškim logosom (prepoznatim već u olimpijskoj mitologiji) dovelo do točke u kojoj se ovaj odnos dovodi pod znak pitanja. Također, cjelovita slika svijeta, karakteristična za svjetonazor Kine povezana je s njihovom mitologijom integriranom u sve sfere života. Ova različitost mitologije Zapada i Kine prepoznaje se i u različitosti značenja simbola zmaj koji je na Zapadu demoniziran i neprestano svrgavan kao reprezentant svijeta Drugih, dok je u Kini zadržao svoje polivalentno pretpatrijarhalno značenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Jasenka Kodrnja
(autor)