Pregled bibliografske jedinice broj: 236854
Povezanost ciljnih orijentacija srednjoškolaca i percipirane školske i roditeljske ciljne orijentacije sa strategijama učenja i školskim postignućem
Povezanost ciljnih orijentacija srednjoškolaca i percipirane školske i roditeljske ciljne orijentacije sa strategijama učenja i školskim postignućem // 17. dani Ramira i Zorana Bujasa. Zbornik radova / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2005. str. 59-59 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 236854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost ciljnih orijentacija srednjoškolaca i percipirane školske i roditeljske ciljne orijentacije sa strategijama učenja i školskim postignućem
(Relation between Personal Goal Orientation, Perceived School and Parent Goal Orientation, Learning Strategies and School Achievement in High-School Students)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević, Barbara ; Bajšanski, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
17. dani Ramira i Zorana Bujasa. Zbornik radova
/ Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša - Zagreb : Školska knjiga, 2005, 59-59
Skup
17. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2005. - 17.12.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ciljna orijentacija; strategije učenja; školsko postignuće
(goal orientation; learning strategies; academic achievement)
Sažetak
Ciljna orijentacija je skup motivacijskih uvjerenja koji se odnose na ciljeve u situacijama postignuća. Učeničke ciljne orijentacije razvijaju se pod utjecajem vrijednosti i očekivanja roditelja, nastavnika i vršnjaka. Većina istraživača razlikuje tri ciljne orijentacije: orijentaciju na učenje, orijentaciju na izvedbu i orijentaciju na izbjegavanje rada. Neki autori smatraju da nije moguće sve učenike klasificirati obzirom na jednu dominantnu orijentaciju, već da je kod nekih istaknuto više orijentacija. Cilj je ovoga rada bio ispitati odnose između učeničkih ciljnih orijentacija, percipirane orijentacije razreda, nastavnika i roditelja, strategija učenja, i školskog postignuća, te identificirati grupe učenika obzirom na dominantnu ciljnu orijentaciju. U istraživanju je sudjelovalo 428 srednjoškolaca. Primijenjen je Upitnik uzoraka adaptivnog učenja (PALS, Midgley i sur., 2000), Upitnik komponenti samoreguliranog učenja (CSRL, Niemivirta, 1998) i Upitnik strategijskog čitanja (Kolić-Vehovec i Bajšanski, 2001). Iako su korelacije između percipiranih roditeljskih, razrednih i nastavničkih orijentacija s osobnim ciljnim orijentacijama relativno niske, pokazalo se da su roditeljske i razredne ciljne orijentacije bolji prediktori osobnih ciljnih orijentacija nego nastavničke orijentacije. Klaster analizom identificirane su tri skupine učenika obzirom na strukturu ciljnih orijentacija: učenici primarno orijentirani na učenje, učenici primarno orijentirani na izbjegavanje rada i učenici s višestrukim ciljnim orijentacijama. Učenici orijentirani na učenje procjenjuju da više koriste strategije čitanja i manje strategije samo-hendikepiranja nego druge dvije skupine, te imaju bolje školsko postignuće. Učenici orijentirani na izbjegavanje rada procjenjuju da u manjoj mjeri koriste strategije dubinskog procesiranja i strategije čitanja, te u većoj mjeri koriste strategije samohendikepiranja u odnosu na druge dvije skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija