Pregled bibliografske jedinice broj: 236546
Povezanost percepcije roditeljskog stila odgoja, nekih karakteristika adolescenata i njihove emocionalne inteligencije
Povezanost percepcije roditeljskog stila odgoja, nekih karakteristika adolescenata i njihove emocionalne inteligencije // Sažeci priopćenja. 15. psihologijski skup "Dani Ramira Bujasa" / Bratko, D. ; Galešić, M. ; Butković, A. (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju ; Hrvatsko psihološko društvo, 2001. str. 15-15 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 236546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost percepcije roditeljskog stila odgoja, nekih karakteristika adolescenata i njihove emocionalne inteligencije
(Connection between Perception of Parenting Style, Some Characteristics of Adolescents and Their Emotional Intelligence)
Autori
Delale, Eva Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažeci priopćenja. 15. psihologijski skup "Dani Ramira Bujasa"
/ Bratko, D. ; Galešić, M. ; Butković, A. - Zagreb : Odsjek za psihologiju ; Hrvatsko psihološko društvo, 2001, 15-15
Skup
15. psihologijski skup "Dani Ramira Bujasa"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2001. - 15.12.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
stil roditeljskog odgoja; emocionalna inteligencija; adolescenti
(parenting style; emotional intelligence; adolescents)
Sažetak
Svrha istraživanja bila je povezivanje znanstvenih spoznaja iz područja djelovanja obitelji kao socijalizacijskog čimbenika i područja emocionalne inteligencije. Cilj istraživanja bio je utvrditi postoji li i kakva je povezanost doživljaja stila roditeljskog odgoja sa samoprocjenama emocionalne inteligencije adolescenata. U istraživanju je korištena Skala samoprocjena emocionalne inteligencije (Delale, 2001.) kao skraćeni oblik Upitnika emocionalne inteligencije (Takšić, 1998.). Podaci su prikupljeni na prigodnom uzorku od 675 polaznika prvog razreda srednje škole, u nekoliko zagrebačkih srednjih škola, raznolikih po usmjerenju. Povezanost doživljaja stila roditeljskog odgoja sa četiri aspekta emocionalne inteligencije adolescenata niske su i značajne. Postoje značajne razlike u količini objašnjene varijance i različiti prediktori sudjeluju u objašnjenju varijabiliteta pojedinih mjera samoprocjene emocionalne inteligencije. Međutim, općenito je mali dio varijance emocionalne inteligencije objašnjen prediktorima stila roditeljskog odgoja, a za pojedine aspekte emocionalne inteligencije postotak varira od 4 posto do 19 posto. Primijenjeni skup prediktorskih varijabli stila roditeljskog odgoja pokazao se najuspješnijim u objašnjenju varijance kriterijske mjere samoprocjene Regulacije emocija-kada djevojke procjenjuju oca objašnjeno je 19 posto, a majku 10 posto zajedničke varijance. Dobiveni rezultati kao i skale korištene i istraživanju opterećene su nedostacima vezanim uz istraživanja samog koncepta emocionalne inteligencije, mjerenje pojma i provjere modela. Također bi u budućim istraživanjima trebalo odgovoriti na pitanje koji dio varijance emocionalne inteligencije objašnjavaju varijable stila roditeljskog odgoja kada se sa percepcijom roditeljskih oblika ponašanja kombiniraju objektivne mjere stila roditeljskog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA