Pregled bibliografske jedinice broj: 236516
Učitelji kao pomagači u poslijeratnoj zajednici - iskustva Hrvatske Kostajnice i Đakovice (Kosovo)
Učitelji kao pomagači u poslijeratnoj zajednici - iskustva Hrvatske Kostajnice i Đakovice (Kosovo) // Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 7 (2000), 2; 223-234 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 236516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelji kao pomagači u poslijeratnoj zajednici - iskustva Hrvatske Kostajnice i Đakovice (Kosovo)
(Teachers as helpers in a post-war community - experiences from Hrvatska Kostajnica and Đakovica (Kosovo))
Autori
Družić, Olja ; Muslić, Ljiljana
Izvornik
Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada (1330-6456) 7
(2000), 2;
223-234
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
djeca; ratne i poslijeratne okolnosti; učitelji-pomagači; osnaživanje
(children; war and post-war conditions; teachers-helpers; empowering)
Sažetak
U radu je, na temelju iskustava iz Hrvatske Kostajnice i Đakovice na Kosovu, naglašen značaj suradnje s učiteljima i osobitnost njihove uloge u pomagačkom procesu rada s djecom u poslijeratnim zajednicama. Jedan od ciljeva projekta u Kostajnici bio je osnaživanje učitelja kao pomagača djece s kojom rade. Većina učitelja bila osnovne škole u Kostajnici bila je uključena u nekoliko obrazovnih programa i višednevnih seminara iz područja stresa i traume, te različitih mogućnosti i specifičnosti u radu s djecom. Neki od njih su voditelji socijalizacijskih grupa i aktivno pomažu djeci s poteškoćama u čitanju. Na temelju iskustava stečenih u Kostajnici osmišljen je projekt u kojem je sudjelovalo 60 učitelja osnovnih škola i gimnazije iz Đakovice na Kosovu. Oni su, nakon edukacije iz područja dječje traume i grupnog rada, vodili socijalizacijske grupe za djecu. Kod jednih i drugih uočene su sličnosti u načinu pomagačkog rada, koje proizlaze iz specifičnosti učiteljske uloge. Prikazan je osvrt na neke važne aspekte kao što su: početni entuzijazam u pomagačkoj ulozi, tko je odgovoran kad dijete iskazuje poremećaje u ponašanju, pitanje novčane naknade kao mogućeg motivacijskog faktora za rad s djecom, te neke moguće suprotnosti učiteljske i pomagačke uloge.
Izvorni jezik
Fra
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Olja Družić Ljubotina
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts