Pregled bibliografske jedinice broj: 236321
Normativne orijentacije adolescenata u riziku iskazane kroz samoprezentaciju
Normativne orijentacije adolescenata u riziku iskazane kroz samoprezentaciju // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2006), 1; 39-54 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 236321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Normativne orijentacije adolescenata u riziku iskazane kroz samoprezentaciju
(Normative orientation of at-risk adolescents made known through self-presentation)
Autori
Žižak, Antonija
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 42
(2006), 1;
39-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
normativna orijentacija; samoprezentacija; adolescenti u riziku
(normative orientation; self-presentation; at-risk adolescents)
Sažetak
Uvid u literaturu pokazuje da se pod pojmom normativna orijentacija susreću i na različite načine integriraju neki elementi fenomena kao što su životni stil, orijentacija na budućnost, vrijednosne orijentacije te obilježja moralnog razvoja. Većina istraživanja usmjerena na upoznavanje navedenih aspekata života adolescenata slična je po metodološkom, kvantitativnom pristupu. U ovom radu se koristi kvalitativni pristup. Kao strategija za prikupljanje podataka o normativnim orijentacijama djece i mladih u riziku koristi se samoprezentacija. Prvi cilj ovog rada je upoznati autentične misaone obrasce adolescenata u odnosu na životnu orijentaciju, norme i specifične vrijednosti te psihosocijalne rizike. Drugi cilj ovog rada odnosi se na razmatranje značenja raspona unutar kojeg adolescenti opisuju svoje normativne orijentacije za konceptualiziranje socijalnopedagoške dijagnostike. Četrdeset adolescenta u dobi od 12 do 20 godina sudionici su istraživanja. U vrijeme njegove provedbe bili su uključeni u proces procjene potreba i planiranja intervencija. 27 ih je bilo u procesu procjene potreba u dijagnostičkoj ustanovi, a 13 u stambenoj zajednici. U obradi podataka dobivenih iz samoiskaza korištena je kvalitativna analiza teksta. Područje normativnih orijentacija definirano je kroz sedam kategorija: životna orijentacija, odnos prema pravilima, odnos prema radu, odnos prema novcu, odnos prema autoritetima, odnos prema sredstvima ovisnosti i odnos prema nasilju. Opširnije je elaboriran onaj dio teme kojim se opisuje odnos prema normama, životnom usmjerenju i ovisnostima, a manje opširno aspekti koje se odnose na specifične vrijednosti. Glede stila ili načina na koji su u intervjuima adolescenti govorili o sebi i svom životu na razini ove teme uočljiva su dva obilježja – samopredstavljanje kroz navođenje primjera i kroz usmjerenost na pozitivno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013100
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Antonija Žižak
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Excerpta Medica
- Special Educational Needs Abstracts
- Exceptional Child Education Resources
- Content Pages in Education
- PsychInfo