Pregled bibliografske jedinice broj: 235167
Tempo - igra strateškog menadžmenta unutar analitičkog okvira teorije igara
Tempo - igra strateškog menadžmenta unutar analitičkog okvira teorije igara // Informacijski i inteligentni sustavi - IIS 2004. Neuronske mreže i simulacije u vojnoj primjeni
Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 46-57 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 235167 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tempo - igra strateškog menadžmenta unutar analitičkog okvira teorije igara
(Tempo - Strategic Management Game within the Analytical Framework of Game Theory)
Autori
Fabac, Robert ; Srbljinović, Armano
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Informacijski i inteligentni sustavi - IIS 2004. Neuronske mreže i simulacije u vojnoj primjeni
/ - Varaždin : Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2004, 46-57
Skup
Informacijski i inteligentni sustavi - IIS 2004
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 23.09.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
korist; modeliranje; simulacije; teorija igara; predviđanje; odlučivanje; igra Tempo; strategija; sustavi
(utility; modelling; simulations; game theory; prediction; decision-making; Tempo game; strategy; systems)
Sažetak
Pri odlučivanju menadžeri se koriste vlastitim mentalnim modelima koji uključuju stavove, iskustva, racionalnost ali i neka ograničenja. Značajne organizacijske odluke trebale bi biti poduprijete formalnim modelima kako bi se unijela egzaktnost i smanjili mogući negativni učinci "ad hoc" odlučivanja. Formalni modeli omogućuju kvantitativnu analizu opcija odlučivanja, rangiranje i odabir. U strateškom kontekstu ističu se meta ratne igre i poslovne ratne igre. Formalni modeli namijenjeni obuci i uvježbavanju služe za razvoj i usavršavanje mentalnih modela donositelja odluka. Igra strateškog planiranja Tempo takvog je karaktera i služi za edukaciju polaznika najviše razine vojnog obrazovanja u RH. U deset proračunskih godina, uz ograničena novčana sredstva sukobljeni timovi operativno koriste svoje sustave, nabavljaju, provode modernizaciju te I&R, prikupljaju obavještajne podatke. Usporedbom u svakoj fazi igre, ofenzivnih i defenzivnih koristi timova, određuju se pobjednici i njihova korist. Teorija igara (TI) kao interaktivna teorija odlučivanja omogućuje redukciju ove složene igre i predviđanje ishoda interakcije. Prema definiranim kriterijima, svaka složena odluka tima klasificira se u jednu od devet strategija, temeljem iznosa operativnih troškova. Kreiranjem matrice igre dimenzija 9x9, za svaki par sukobljenih strategija određuje se očekivana isplata. Usporedbom stvarne isplate i očekivane isplate prema modelu TI, za tri analizirane igre dobiveno je zadovoljavajuće slaganje rezultata. Daljnja istraživanja poželjna su u domeni modificiranja iznosa isplata (matrica igre), a u funkciji investicija u učinkovite sustave i racionalnosti korištenja obavijesti, ali i u domeni povećanja dimenzija i osjetljivosti matrice igre.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti