Pregled bibliografske jedinice broj: 235016
Ljudski gubici u 20. stoljeću u hrvatskima srednjoškolskim udžbenicima povijesti
Ljudski gubici u 20. stoljeću u hrvatskima srednjoškolskim udžbenicima povijesti // Dijalog povjesničara - istoričara / Fleck, Hans-Georg ; Graovac, Igor (ur.).
Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2003. str. 549-572
CROSBI ID: 235016 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ljudski gubici u 20. stoljeću u hrvatskima srednjoškolskim udžbenicima povijesti
(Casualties/Human Losses in the 20th Century as Represented in History School Books for Secondary Schools)
Autori
Graovac, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Dijalog povjesničara - istoričara
Urednik/ci
Fleck, Hans-Georg ; Graovac, Igor
Izdavač
Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb
Grad
Zagreb
Godina
2003
Raspon stranica
549-572
ISBN
953-6922-03-7
Ključne riječi
Hrvatska, Jugoslavija, Prvi svjetski rat, Drugi svjetski rat, Domovinski rat, Ljudski gubici, Srednjočkolski udžbenici povijesti
(Croatia, Yugoslavia, First World War, Second World War, Homeland war, Human losses, History school books/texst-books for secondary schools)
Sažetak
U radu se razmatraju prilozi o ljudskim gubicima u 20. st. u hrvatskima srednjoškolskim udžbenicima povijesti (1996.-2001.), a koji se javljaju u više povijesnih cjelina: do Prvoga svjetskog rata, u njemu i nakon njega (u "međuratnom razdoblju", odnosno od 1918. do 1939. godine - izbijanja Drugoga svjetskog rata, a do 1941. godine - kada je riječ o Hrvatskoj/Jugoslaviji) te u vrijeme Drugoga svjetskog rata i nakon njega, kao i u ratovima na prostoru bivše "druge" Jugoslavije (posebno u Domovinskom ratu u Hrvatskoj). Pritom se analiziraju učestalost obrade pojedinih gubitaka i likovni prilozi o njima te navode žrtve i stradalnici, način/oblici stradanja...), kao i pojedinačni i skupni počinitelji zločina. Ti pokazatelji zorno svjedoče kakav je pristup spram ljudskih gubitaka (preciznije spram pojedinih žrtava i stradalnika te počinitelja zločina) izražen u hrvatskima srednjoškolskim udžbenicima povijesti, koji se, očevidno je, treba radikalno izmijeniti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest