Pregled bibliografske jedinice broj: 23478
Autoritarnost i percepcija ostvarene demokracije u Hrvatskoj : analiza odnosa na uzorku studenata
Autoritarnost i percepcija ostvarene demokracije u Hrvatskoj : analiza odnosa na uzorku studenata // Društvena istraživanja, 9 (2000), 1; 67-81 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 23478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autoritarnost i percepcija ostvarene demokracije u Hrvatskoj : analiza odnosa na uzorku studenata
(Analysis of relation between authoritarianism and perception of democracy in students' population)
Autori
Čorkalo, Dinka ; Stanković, Natalija
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 9
(2000), 1;
67-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
autoritarnost; sociodemografski prediktori autoritarnosti; percepcija demokracije; tradicionalnost
(autoritarianism; sociodemographic factors; perception of democracy; traditionalism)
Sažetak
U radu se istražuje doprinos sociodemografskih varijabli spola, obrazovanja roditelja, samoprocjene materijalnog statusa, veličine naselja u kojoj je ispitanik proveo najveći dio života, važnosti vjere i vrste fakulteta kojeg ispitanik polazi u tumačenju varijance rezultata koje ispitanici postižu na skali autoritarnosti, te odnos između autoritarnosti i percepcije stanja demokracije u Hrvatskoj. Ispitan je stratificirani uzorak studenata Sveučilišta u Zagrebu (N = 334), a primijenjeni upitnici bili su Skala autoritarnosti od 12 čestica i Skala percepcije demokracije od 8 čestica. Rezultati multiple regresijske analize upućuju na značajan doprinos varijabli spola, obrazovanja oca, važnosti vjere i vrste fakulteta u tumačenju rezultata postignutih na skali autoritarnosti. Odabranim regresijskim modelom objašnjeno je 38% varijance rezultata autoritarnosti. Ovi nalazi potvrđuju neke od rezultata dobivenih u zapadnoevropskim zemljama. Također je utvrđena značajna pozitivna povezanost između autoritarnosti i percepcije demokracije od r = 0.317. Visoko autoritarni ispitanici su manje kritični prema ostvarenom stupnju demokracije u Hrvatskoj i značajno se razlikuju na sedam čestica skale od nisko autoritarnih ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social SciSearch
- Research Alert