Pregled bibliografske jedinice broj: 23422
Analiza razlika motoričkih sposobnosti između učenika i učenica u prvom razredu osnovne škole
Analiza razlika motoričkih sposobnosti između učenika i učenica u prvom razredu osnovne škole // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 45. (1996), 2; 107-115 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 23422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza razlika motoričkih sposobnosti između učenika i učenica u prvom razredu osnovne škole
(Analysis of the differences in motor abilities between the first-form primary school male and female pupils)
Autori
Katić, Ratko ; Babin, Josip ; Rausavljević, Nikola ; Blažević, Stipe
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 45.
(1996), 2;
107-115
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
motoričke sposobnosti; razlike; osnovna škola; dječaci; djevojčice; motorika
(motor abilities; differences; primary school; boys; girls; motorics)
Sažetak
U radu se analiziraju spolne razlike motoričkih sposobnosti na početku i na kraju 1. razreda osnovne škole. Iako su razlike evidentne, pokazalo se da se motorički razvoj odvija na sličan način kod oba spola. Izmjeren je uzorak od 635 učenika od 7 godina (kontrolne grupe: 140 dječaka i 138 djevojčica koji su pohađali nastavu tjelesne i zdravstvene kulture, te 185 dječaka i 172 djevojčica eksperimentalnih grupa s posebno programiranom nastavom). Dobivene su značajne razlike u 12 motoričkih testova između dječaka i djevojčica u oba mjerenja (i kod K i E grupa). Dječaci imaju značajno bolje rezultate u svi testovima eksplozivne snage (posebno tipa bacanja), koordinacije i aerobne izdržljivosti. Djevojčice imaju značajno bolju fleksibilnost, frekvenciju pokreta nogu. Ovako diferenciranje dječaka od djevojčica u motoričkim sposobnostima pokazuje i diskriminativna funkcija u oba mjerenja kod kontrolnih i eksperimentalnih grupa. Razvoj motoričkih sposobnosti učenika u i učenica 1. razreda osnovne škole odvija se na sličan način. One se bitnije ne mijenjaju ni u toku prve promatrane godine školovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti