Pregled bibliografske jedinice broj: 234218
Obitelj-dijete-škola. Između javnosti i privatnosti
Obitelj-dijete-škola. Između javnosti i privatnosti // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije), 37 (1998), 14; 139-159 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 234218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obitelj-dijete-škola. Između javnosti i privatnosti
(Family-Child-School: Between the Public and Private)
Autori
Leburić, Anči ; Tomić-Koludrović, Inga
Izvornik
Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije) (0352-6798) 37
(1998), 14;
139-159
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obitelj; obrazovanje; socio-ekonomski status; hrvatsko društvo; tranzicija
(family; education; socio-economic status; Croatian society; transition)
Sažetak
Suvremena sociološka i socio-psihološka istraživanja koja su posljednjih desetljeća ispitivala efekte školovanja, te kvalitetu osnovnih škola, odnosno učitelja u Europi, Južnoj Americi i Japanu, ističu da su životni uspjesi, akademska promaknuća, te interesi za studijem znatno više uvjetovani obiteljskim backgroundom, negoli nizom školskih aspekata. Na tragu takvih zaključaka, u tekstu se ilustriraju pojedini aspekti obiteljskog backgrounda učenika viših razreda jedne splitske osnovne škole 1996. godine, kao i neki temeljni momenti roditeljskog socio-ekonomskog, statusnog, te opće-društvenog millieua. Osobita se pozornost posvećuje specifičnosti interakcija koje se razvijaju između roditelja i njihove djece. U tekstu se tvrdi da škola kao institucija i učitelji kao nositelji nastavnog procesa nisu izolirani, te da ih je potrebno analizirati u kontekstu procesa tranzicije hrvatskog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru