Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 233997

Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece


Nadilo, Marija
Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece, 2005., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 233997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece
(Counting and counting correctness recognition in children)

Autori
Nadilo, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
Podatak o recenziji nije dostupan

Godina
2005

Stranica
23

Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna

Ključne riječi
brojenje; prepoznavanje pravilnosti brojenja; dob; Piagetova teorija; model «; načelo prije vještine
(counting; counting correctness recognition; age; Piaget´s theory;)

Sažetak
Osnovna tri načela brojenja su: pridruživanje &laquo ; ; jedan prema jedan&raquo ; ; , ordinalnost i kardinalnost. Aspekti usvojenosti brojenja kod djece promatrani u ovom istraživanju su uspješnost u samom brojenju i prepoznavanje pravilnosti (pravilnog i nepravilnog) brojenja. U ovo istraživanje uključene su tri dobne skupine djece: od 5 do 6, od 6 do 7 i od 7 do 8 godina. Provjereno je prepoznavanje pravilnosti brojenja u funkciji dobi i razlika između uspješnosti u brojenju i prepoznavanju pravilnosti brojenja. Prema dosadašnjim istraživanjima uspješnosti u poznavanju načela brojenja (Gelman, Meck, 1983 ; Briars, Siegler, 1984), a u skladu i s Piagetovom teorijom kognitivnog razvoja očekivano je da su djeca starija od 6 godina značajno uspješnija u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja od mlađe djece. Prema modelu &laquo ; ; načelo prije vještine&raquo ; ; očekivano je da su djeca uspješnija u prepoznavanju pravilnosti brojenja nego u brojenju. Sva djeca su prošla kroz dva različita zadatka: brojenje elemenata i prepoznavanje pravilnosti brojenja. U situaciji brojenja djeca su brojala setove elemenata. U zadacima je varirana veličina seta elemenata (mali, srednji, veliki) i prostorni raspored elemenata (red, trokut, kružnica, po slučaju). Kako bismo provjerili uspješnost djece u prepoznavanju pravilnosti brojenja snimljen je kratki film u kojem je lutak Brojko brojao elemente podjednake onima iz prve situacije. Brojao je samo set srednje veličine u različitim prostornim rasporedima (red, trokut, kružnica, po slučaju) i to na četiri moguća načina: potpuno pravilno, narušavajući po jedno od tri načela brojenja. Rezultati su pokazali da su ispitivana djeca općenito relativno uspješna u prepoznavanju pravilnosti brojenja, te da su djeca mlađa od 6 godina statistički značajno manje uspješna u prepoznavanju pravilnosti brojenja od starije djece. Veća uspješnost djece u brojenju nego u prepoznavanju pravilnosti brojenja nije u skladu s modelom &laquo ; ; načelo prije vještine&raquo ; ; i ide u prilog tezi o razvoju proceduralnog prije konceptualnog znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Za potpuni opis nedostaje podatak o datumu obrane diplomskog rada. (Admin.)



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nadilo, Marija
Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece, 2005., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Nadilo, M. (2005) 'Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Nadilo, Marija}, year = {2005}, pages = {23}, keywords = {brojenje, prepoznavanje pravilnosti brojenja, dob, Piagetova teorija, model and laquo, , na\v{c}elo prije vje\v{s}tine}, title = {Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece}, keyword = {brojenje, prepoznavanje pravilnosti brojenja, dob, Piagetova teorija, model and laquo, , na\v{c}elo prije vje\v{s}tine}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Nadilo, Marija}, year = {2005}, pages = {23}, keywords = {counting, counting correctness recognition, age, Piaget´s theory, }, title = {Counting and counting correctness recognition in children}, keyword = {counting, counting correctness recognition, age, Piaget´s theory, }, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font