Pregled bibliografske jedinice broj: 233997
Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece
Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece, 2005., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 233997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece
(Counting and counting correctness recognition in children)
Autori
Nadilo, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2005
Stranica
23
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
brojenje; prepoznavanje pravilnosti brojenja; dob; Piagetova teorija; model «; načelo prije vještine
(counting; counting correctness recognition; age; Piaget´s theory;)
Sažetak
Osnovna tri načela brojenja su: pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost. Aspekti usvojenosti brojenja kod djece promatrani u ovom istraživanju su uspješnost u samom brojenju i prepoznavanje pravilnosti (pravilnog i nepravilnog) brojenja. U ovo istraživanje uključene su tri dobne skupine djece: od 5 do 6, od 6 do 7 i od 7 do 8 godina. Provjereno je prepoznavanje pravilnosti brojenja u funkciji dobi i razlika između uspješnosti u brojenju i prepoznavanju pravilnosti brojenja. Prema dosadašnjim istraživanjima uspješnosti u poznavanju načela brojenja (Gelman, Meck, 1983 ; Briars, Siegler, 1984), a u skladu i s Piagetovom teorijom kognitivnog razvoja očekivano je da su djeca starija od 6 godina značajno uspješnija u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja od mlađe djece. Prema modelu « ; ; načelo prije vještine» ; ; očekivano je da su djeca uspješnija u prepoznavanju pravilnosti brojenja nego u brojenju. Sva djeca su prošla kroz dva različita zadatka: brojenje elemenata i prepoznavanje pravilnosti brojenja. U situaciji brojenja djeca su brojala setove elemenata. U zadacima je varirana veličina seta elemenata (mali, srednji, veliki) i prostorni raspored elemenata (red, trokut, kružnica, po slučaju). Kako bismo provjerili uspješnost djece u prepoznavanju pravilnosti brojenja snimljen je kratki film u kojem je lutak Brojko brojao elemente podjednake onima iz prve situacije. Brojao je samo set srednje veličine u različitim prostornim rasporedima (red, trokut, kružnica, po slučaju) i to na četiri moguća načina: potpuno pravilno, narušavajući po jedno od tri načela brojenja. Rezultati su pokazali da su ispitivana djeca općenito relativno uspješna u prepoznavanju pravilnosti brojenja, te da su djeca mlađa od 6 godina statistički značajno manje uspješna u prepoznavanju pravilnosti brojenja od starije djece. Veća uspješnost djece u brojenju nego u prepoznavanju pravilnosti brojenja nije u skladu s modelom « ; ; načelo prije vještine» ; ; i ide u prilog tezi o razvoju proceduralnog prije konceptualnog znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Za potpuni opis nedostaje podatak o datumu obrane diplomskog rada. (Admin.)
POVEZANOST RADA