Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 233818

Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti


Vlahović-Štetić, Vesna
Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti // XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2005. str. 16-16 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 233818 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti
(Children and math - what adults can learn)

Autori
Vlahović-Štetić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2005, 16-16

Skup
Dani Ramira i Zorana Bujasa (17 ; 2005)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2005. - 17.12.2005

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
matematika; problemski matematički zadaci; djeca
(math; mathematical word problems; children)

Sažetak
Ozbiljniji istraživački interes psihologa za rješavanje matematičkih problema započeo je još s Thorndikeom (1922), a svoj procvat doživio je s razvojem kognitivne psihologije. Uz vrlo raznolike interese istraživača (od komparativnih analiza ljudskog i životinjskog ponašanja do razvojnih istraživanja na bebama ili međukulturalnih usporedbi) najveći broj autora usmjeren je na neformalno i formalno učenje i poučavanje matematike. Kako je matematika po svojim zahtjevima vrlo heterogena, tako je postavljen čitav niz modela koji pokušavaju objasniti dječji uradak u različitim vrstama zadataka. Najveći broj istraživanja bio je usmjeren na problemske matematičke zadatke zbrajanja i oduzimanja i danas već imamo jasne i empirijski potvrđene modele u tom području. Potvrđena je važnost sljedećih faktora za uspješan dječji uradak: matematičko-logičkih sposobnosti, verbalnog razumijevanja, razumijevanja konteksta zadatka i vještine računanja. Važna posljedica istraživanja je utjecaj na školsku praksu. Naime, danas znamo da rezultati poučavanja matematike ovise o više čimbenika, pri čemu su sigurno najznačajniji razvojna obilježja učenika i način poučavanja. Kognitivna psihologija obrazovanja i razvojna psihologija odgovaraju na pitanja što djeca određene dobi mogu i znaju, koje su njihove najčešće greške i zašto se događaju. U posljednje vrijeme brojna su istraživanja dječjih strategija pri rješavanju zadataka, pa naša istraživanja dječjeg matematičkog uratka osim rezultata u brojenju, razumijevanju pojmova u zbrajanju i rezultata u problemskim zadacima provjeravaju i dječje strategije u tim vrstama zadataka. Dječje strateško razmišljanje omogućava nam razumijevanje procesa rješavanja matematičkih problema. Na temelju rezultata istraživanja psiholozi mogu puno reći o tome kako poučavanje matematike učiniti djeci svrhovitijim, bližim, a time djelotvornijim. Većina će se učitelja i profesora složiti da je cilj poučavanja matematike steći uporabno znanje važno za život, a ne samo za školu. Psiholozi su prikupili mnoga relevantna znanja koja, u suradnji s matematičarima, mogu olakšati taj proces.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vlahović-Štetić, Vesna
Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti // XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2005. str. 16-16 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Vlahović-Štetić, V. (2005) Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti. U: Kamenov, Ž., Jelić, M. & Jokić Begić, N. (ur.)XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts.
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2005}, pages = {16-16}, keywords = {matematika, problemski matemati\v{c}ki zadaci, djeca}, title = {Djeca i matematika - \v{s}to odrasli mogu nau\v{c}iti}, keyword = {matematika, problemski matemati\v{c}ki zadaci, djeca}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2005}, pages = {16-16}, keywords = {math, mathematical word problems, children}, title = {Children and math - what adults can learn}, keyword = {math, mathematical word problems, children}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font