Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 233812

Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja


Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Arambašić, Lidija
Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja // XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo, 2005. str. 83-83 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 233812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja
(Children's solving of mathematical word problems: working memory contribution)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Arambašić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo, 2005, 83-83

Skup
XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2005. - 17.12.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
problemski matematički zadaci; radno pamćenje; učenici osnovne škole
(mathematical word problems; working memory; elementary school students)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost opsega dječjeg radnog pamćenja i uratka u problemskim matematičkim zadacima. U istraživanju je sudjelovalo 49 učenika prvog razreda, 83 učenika drugog razreda, 78 učenika trećeg razreda i 73 učenika četvrtog razreda osnovne škole. Ispitivanje je provelo 16 posebno uvježbanih studentica psihologije. Učenicima je ispitan opseg radnog pamćenja za riječi i brojeve. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. Opseg radnog pamćenja za riječi pokazao se u većini slučajeva boljim prediktorom ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima, kao i rezutata u zadacima promjene i zadacima usporedbe, od opsega radnog pamćenja za brojeve. Međutim, pronađene su i neke razlike među dobnim skupinama. U prvom, drugom i četvrtom razredu osnovne škole opseg radnog pamćenja za riječi bolji je prediktor ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima. U trećem razredu bolji prediktor ovih rezultata je opseg radnog pamćenja za brojeve. Dobivene razlike po dobi pripisane su metodološkim uzrocima, a ukupni rezultati komentirani su u skladu s teorijskim postavkama o važnosti lingvističkih činitelja u rješavanju problemskih zadataka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Arambašić, Lidija
Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja // XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo, 2005. str. 83-83 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N., Vlahović-Štetić, V. & Arambašić, L. (2005) Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja. U: Kamenov, Ž., Jelić, M. & Jokić Begić, N. (ur.)XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Aramba\v{s}i\'{c}, Lidija}, year = {2005}, pages = {83-83}, keywords = {problemski matemati\v{c}ki zadaci, radno pam\'{c}enje, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole}, title = {Dje\v{c}je rje\v{s}avanje problemskih matemati\v{c}kih zadataka: doprinos radnog pam\'{c}enja}, keyword = {problemski matemati\v{c}ki zadaci, radno pam\'{c}enje, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole}, publisher = {Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Aramba\v{s}i\'{c}, Lidija}, year = {2005}, pages = {83-83}, keywords = {mathematical word problems, working memory, elementary school students}, title = {Children's solving of mathematical word problems: working memory contribution}, keyword = {mathematical word problems, working memory, elementary school students}, publisher = {Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font