Pregled bibliografske jedinice broj: 233727
Obrazovanje Roma u Hrvatskoj: pretpostavka za bolju kvalitetu života?
Obrazovanje Roma u Hrvatskoj: pretpostavka za bolju kvalitetu života? // Kako žive hrvatski Romi=How do Croatian Roma live / Štambuk, Maja (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2005.
CROSBI ID: 233727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje Roma u Hrvatskoj: pretpostavka za bolju kvalitetu života?
(The education of the Roma in Croatia: Prerequisites for a better qualiti of life?)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kako žive hrvatski Romi=How do Croatian Roma live
Urednik/ci
Štambuk, Maja
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2005
Raspon stranica
ISBN
953-6666-44-8
Ključne riječi
Romi, način života, oblici stanovanja, socijalna distanca, modeli odgoja i obrazovanja
(Roma, lifestyle, forms of housing, social distance, model of education)
Sažetak
Ne umanjujući važnost cjelovitog, sustavnog istraživanja brojnih fenomena vezanih za Rome: jezik, nacionalna kultura i umjetnost, socijalni i gospodarski ustroj, marginalizacija, socijalna integracija.., upravo je stanovanje, kao i područje odgoja i obrazovanja, svojevrsna sinteza različitosti polaznica i jedinstvenosti u pristupu. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života. Kvalitativni napredak u socijalnoj integraciji i kulturnoj autonomiji Roma u Hrvatskoj moguće je postići samo promptnom, ali sustavnom aktivnošću prema dosljednoj implementaciji dostignutih standarda drugih nacionalnih manjina, uvažavajući sve posebnosti. Početni rezultati obavezuju i institucije države i romsku nacionalnu zajednicu na kooperativnost i realnost u pristupu kako bi hrvatski Romi očuvali etnički identitet i ostvarili manjinska prava, ali i prestali živjeti u getoiziranim, neurbaniziranim naseljima, bez zaposlenja i uz socijalnu pomoć. U ovom kontekstu uređenje prostora, te urbanizacija i uređenje naselja (lokacija naseljenih Romima) predstavlja prioritetni zadatak, tim više što su romska naselja/lokaliteti naseljeni Romima najčešće izvan građevinskih područja naselja, na tuđem zemljištu i u pravilu neodgovarajuće/loše komunalno opremljeni. Svako dalje improviziranje i nedostatak inicijative ponovo marginalizira Rome, koji u Hrvatskoj, na temelju povijesnih iskustava i zbilje, mogu biti vrijedan i prepoznatljiv dio multikulturalnog okružja. Iako je konceptualizacija ustroja specifičnih školskih i nastavnih oblika na romskom jeziku i pismu na samom početku, na temelju istraživanja teorijskih okvira, rezultata znanstvenoistraživačkih projekata, eksperimentalnih programa..., može se predpostaviti kako će i proces ustroja specifičnih oblika odgoja i obrazovanja za pripadnike romske nacionalne manjine biti realiziran na znanstvenoj osnovi i pedagoški kompetentno.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0130489
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)