Pregled bibliografske jedinice broj: 23370
Elementi profesionalne kompetentnosti socijalnih pedagoga
Elementi profesionalne kompetentnosti socijalnih pedagoga // Kriminologija & socijalna integracija, 5 (1997), 1-2; 1-11 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 23370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi profesionalne kompetentnosti socijalnih pedagoga
(Some elements of sociopedagosis professional competence)
Autori
Žižak, Antonija
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 5
(1997), 1-2;
1-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalni pedagog; elementi profesionalne kompetentnosti
(sociopedagog; elements of professional competence)
Sažetak
Na uzorku od 34 socijalna pedagoga koji rade s djecom i mladima ispitan je trodimenzionalni model profesionalne kompetentnosti socijalnih pedagoga, s ciljem utvrđivanja najznačajnijih elemenata, te kompetentnosti i razlika u procjeni poželjne i stvarno postojeće kompetentnosti. Pri tome se pošlo od pretpostavke da postoji statistički značajna razlika u procjeni generalno poželjne i stvarne osobne profesionalne kompetentnosti. Primjenjen je Upitnik o znanjima, vještinama i osobinama socijalnih pedagoga kojima se pokušalo operacionalizirati teorijsku postavku da profesionalna kompetentnost socijlnih pedagpga uključjue tri generalna elementa � teorijska znanja, stručne vještine, te osobne potencijale, osobine i talente. Za dobivene rezultate izračunate su aritmetičke sredine poželjne i stvarne kompetentnosti, te je s t-tetsom testirana hipoteza o postojanju statistički značajnih razlika između ovih dviju procjena. Temeljem dobivenih rezultata konstatiralo se da postoji statistički značajna razlika između generalno poželjne i stvarne osobne profesionalne kompetentnosti na području teorijskih znanja i profesionalnih vještina, a djelomično i na području osobnih karakteristika i talenata. Profesionalne vještine i karakteristike osobnosti koje su prosječno najviše procijenjene kao generalno poželjne mogu biti ugrađene u studijski program u smislu njegova poboljšanja, dok sva ona znanja, vještine i karakteristike osobnosti koje su prosječno najniže procjenjene kao stvarno postojeće opisuju jake strane sadašnjeg identiteta, odnosno kompetentnosti ispitanih socijalnih pedagoga. Zbog relativno malog uzorka rezultate je nemoguće generalizirati, ali ih je moguće iskoristiti za daljna istraživanja na tom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013005
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Antonija Žižak
(autor)