Pregled bibliografske jedinice broj: 23316
Prava djeteta : kako ih vide djeca u odgojnim ustanovama
Prava djeteta : kako ih vide djeca u odgojnim ustanovama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 33 (1997), 1; 91-105 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 23316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prava djeteta : kako ih vide djeca u odgojnim ustanovama
(The rights of child : how they are seen by children in educational institutions)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Žižak, Antonija
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 33
(1997), 1;
91-105
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
prava djece; djeca s poremećajima u ponašanju; odgojne ustanove
(rights of children; children with behaviour disorders; treatment institutions)
Sažetak
Na uzorku djece i mladeži s poremećajima u ponašanju u dobi od 12-18 godina (147), iz 7 ustanova za tretman na području Republike Hrvatske, primjenom 3 posebno konstruirana upitnika ispitani su stavovi, te primjena i poštivanje prava djeteta u skladu s Konvencijom o pravima djeteta. Rezultati jasno ukazuju kako djeca smatraju nužnim postojanje posebnih dječjih prava, kao i njihove primjene i poštivanja, a sa svrhom zadovoljavanja svih dječjih potreba. Kada se radi o primjeni prava u svakodnevnom životu, a prema procjeni i i skustvu ispitanika, njihova prava ne poštuju se u potpunosti, te smatraju da se ta prava u društvu općenito, a posebice u pojedinim institucijama društva, kao što je škola, još uvijek nedovoljno realiziraju. Kada se radi o poštivanju prava djece u ustanovama, što je također bio cilj ovoga rada, većina djece iz uzorka procjenujue da se poštuju njihova prava i potrebe, mada najmanje u odnosu na njihovo aktivno i suradno sudjelovanje u donošenju nekih važnih odluka vezanih direktno za njihov život ili odluka koje se tiču neposredne sredine u kojoj žive. Rezultati su, također pokazali da se u ustanovama bolje zadovoljavaju tzv. egzistecijalne, nego psihosocijalne potrebe djece. Ovi rezultati predstavljau podlogu i poticaj za daljnja istraživanja koja trebaju obuhvatiti veće uzorke ispitanika, posebo redovne populacije, njihovih roditelja i nastavnika, te ukazuju na potrebu primjene složenije metodologije istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija