Pregled bibliografske jedinice broj: 232529
Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole
Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole // Metodika, 8 (2004), 1; 23-31 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 232529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole
(Intelligence and school success - Gender differences in final primary school grades)
Autori
Matešić, Krunoslav
Izvornik
Metodika (1332-7879) 8
(2004), 1;
23-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inteligencija; školski uspjeh; spolne razlike; dokimologija; Test D-48
(intelligence; school success; gender differences; docimology; D-48 test)
Sažetak
U pet osnovnih škola u RH testirano je he Testom D-48 ukupno 500 ispitanika, od čega 254 učenika i 246 učenica sedmih i osmih razreda, starih 13. i 14. godina. Test D-48 je nevewrbalni test za ispitivanje opće inteligencije, snažno saturiran g-faktorom. Nisu dobivene statistički značajne razlike u intelektualnoj uspješnosti s obzirom na dob, ali su dobivene razlike s obzirom na spol sudionika mjerenja. Učenice su u prosjkeu postizale bolje rezultate u odnosu na dječake iste dobi. Analza povezanosti između inteligencije i završnih školskih ocjena pokazala je da su ocjene u većoj mjeri usklađene s intelektualnim kapacitetima učenica nego učenika. Radei li se o pokušajima discipliniranja dječaka davanjem nižih ocjena ili su neki drugi čimbenici doveli do ovih rezultata, bit će potrebne dodatne analize. U dodatku su navedene norme za Test D-48 za obrađenu dob, s obzirom na sudionike u mjerenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Content Pages in Education
- Educational Research Abstractss online