Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 232529

Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole


Matešić, Krunoslav
Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole // Metodika, 8 (2004), 1; 23-31 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 232529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole
(Intelligence and school success - Gender differences in final primary school grades)

Autori
Matešić, Krunoslav

Izvornik
Metodika (1332-7879) 8 (2004), 1; 23-31

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inteligencija; školski uspjeh; spolne razlike; dokimologija; Test D-48
(intelligence; school success; gender differences; docimology; D-48 test)

Sažetak
U pet osnovnih škola u RH testirano je he Testom D-48 ukupno 500 ispitanika, od čega 254 učenika i 246 učenica sedmih i osmih razreda, starih 13. i 14. godina. Test D-48 je nevewrbalni test za ispitivanje opće inteligencije, snažno saturiran g-faktorom. Nisu dobivene statistički značajne razlike u intelektualnoj uspješnosti s obzirom na dob, ali su dobivene razlike s obzirom na spol sudionika mjerenja. Učenice su u prosjkeu postizale bolje rezultate u odnosu na dječake iste dobi. Analza povezanosti između inteligencije i završnih školskih ocjena pokazala je da su ocjene u većoj mjeri usklađene s intelektualnim kapacitetima učenica nego učenika. Radei li se o pokušajima discipliniranja dječaka davanjem nižih ocjena ili su neki drugi čimbenici doveli do ovih rezultata, bit će potrebne dodatne analize. U dodatku su navedene norme za Test D-48 za obrađenu dob, s obzirom na sudionike u mjerenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krunoslav Matešić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matešić, Krunoslav
Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole // Metodika, 8 (2004), 1; 23-31 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Matešić, K. (2004) Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole. Metodika, 8 (1), 23-31.
@article{article, author = {Mate\v{s}i\'{c}, Krunoslav}, year = {2004}, pages = {23-31}, keywords = {inteligencija, \v{s}kolski uspjeh, spolne razlike, dokimologija, Test D-48}, journal = {Metodika}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1332-7879}, title = {Inteligencija i \v{s}kolski uspjeh - Razlike s obzirom na spol u\v{c}enika u zavr\v{s}nim razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {inteligencija, \v{s}kolski uspjeh, spolne razlike, dokimologija, Test D-48} }
@article{article, author = {Mate\v{s}i\'{c}, Krunoslav}, year = {2004}, pages = {23-31}, keywords = {intelligence, school success, gender differences, docimology, D-48 test}, journal = {Metodika}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1332-7879}, title = {Intelligence and school success - Gender differences in final primary school grades}, keyword = {intelligence, school success, gender differences, docimology, D-48 test} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Content Pages in Education
  • Educational Research Abstractss online





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font