Pregled bibliografske jedinice broj: 23227
Stručnost i organizacija stručnog rada u izvanobiteljskom institucionalnom smještaju i tretmanu u Republici Hrvatskoj
Stručnost i organizacija stručnog rada u izvanobiteljskom institucionalnom smještaju i tretmanu u Republici Hrvatskoj // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 33 (1997), 2; 173-188 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 23227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručnost i organizacija stručnog rada u izvanobiteljskom institucionalnom smještaju i tretmanu u Republici Hrvatskoj
(Staffing and organization of professional work in extarafamiliar institutional accomodation and treatment in the Republic of Croatia)
Autori
Žižak, Antonija ; Koller-Trbović, Nivex
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 33
(1997), 2;
173-188
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
institucionalni izvanobiteljski smještaj; stručni djelatnici
(extrafamilial institutional accommodation; staff)
Sažetak
Ovaj je rad kao dio znanstvenog-istaživačkog projekta Modeli intervencija radi prevencija poremečaja u ponašanju, usmjeren na ispitivanja stanja stručnosti i organizacije stručnog rada u izvanobiteljskom institucionalnom smještaju i tretmanu djece rizične na pojavu poremećaja u ponašanju, ili s već ispoljenim problemima ponašanja. Analizirano je nekoliko osnovnih obilježja stručnosti i organizacije stručnog rada kao što su broj, profil i spol stručnih djelatnika, odgojni stilovi i metode rada te značajniji zadaci stručnih djelatnika. S razine organizacije stručnog rada ispitan je način motivacije stručnih djelatnika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 46 institucija/odjela iz kategorije ustanova socijalne skrbi i to dječjih domova, centara za odgoj i odgojnih domova s područja Republike Hrvatske. Uz pomoć Upitnika o izvanobiteljskom smještaju, kiji je načinjen prema modelu Dvanaest komparativnih varijabli L.Fulchera (1996) promatrane dimenzije procijenjivali su voditelji i ravnatelji.Istraživanje je pokazalo da polovina promatranih institucija/odjela zapošljava između 5 i 14 stručnih djelatnika, te da po tom kriteriju spada u skupinu malih institucija. Razmatranje omjera stručnih djelatnika prema broju djece pokazuje da u najvećem broju institucija, gotovo trećini, na troje djece dolazi jedan stručni djelatnik. Omjer stručnih djelatnika muškog i ženskog spola usklađeniji je u većim institucijama- Od 35 do 60 posto promatranih institucija u svojoj stručnoj ekipi nema bilo socijalnog radnika, bilo socijalnog pedagoga bilo psihologa. Kao dominantan odgojni stil pokazao se demokratski, dok najčešći stručni postupci pripadaju u kategoriju klasičnih pedagoških metoda. U skladu s tim je procjena ravnatelja i voditelja kako djeca stručne djelatnike najčešće doživljavaju kao voditelje i usmjerivače. U odnosu na organizaciju stručnog rada rezultati su pokazali orjentaciju na nesustavnu pozitivnu motivaciju, te otvorili brojna pitanja nužnosti novih strategija za pomoć pomagačima. U cijelini dobiveni rezultati ukazuju na nezadovoljavajuće stanje glede stručnosti i organizacije stručnog rada te sugeriraju potrebu sustavnog mjenjanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija