Pregled bibliografske jedinice broj: 231321
Važnost komunikacijske kompetencije i tehnika persuazije u osobnoj prodaji
Važnost komunikacijske kompetencije i tehnika persuazije u osobnoj prodaji, 2005., diplomski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 231321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost komunikacijske kompetencije i tehnika persuazije u osobnoj prodaji
(The importance of communication competence and persuasion technics of personal sale)
Autori
Smiljanić, Ognjen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
07.11
Godina
2005
Stranica
61
Mentor
Grbac, Bruno
Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; komunikacijske vještine; persuzaija
(communication competence; communication skills; persuasion)
Sažetak
Ovim se radom htjelo ukazati na važnost posjedovanja i razvijanja komunikacijskih vještina i tehnika persuazije, odnosno uvjeravanja osobnog prodavača. Izložene su dvije skupine komunikacijskih vještina koje predlaže psihologija, kognitivna skupina koja pomaže prodavaču da otkrije načine uspješna ostvarivanja kako osobnih ciljeva tako i ciljeva poduzeća. Druga skupina uključivala je bihevioralne vještine, koje se mogu definirati kao tjelesno ponašanje za vrijeme interakcije, a pomoću kojih prodavač direktno radi na ostvarivanju zacrtanih ciljeva. Razvijanjem navedenih vještina raste razina interpersonalne komunikacijske kompetencije, koja je stupanj u kojem su nečija ponašanja primjerena situaciji i tako omogućuje prodavaču da ostvari svoje ciljeve. Znači naglašeno je da kompetencija nije nešto što je prisutno ili odsutno u apsolutnom smislu, već je to varijabla koju svatko posjeduje u određenom stupnju i koju je moguće unaprijediti. Paralelno s razvijanjem gore navedenih vještina, svaki bi prodavač morao razvijati i tehnike persuazije, odnosno uvjeravanja. Riječ je o strategijskom ponašanju, unutar kojeg su izložene neke od strategija koje bi trebale pomoći prodavačima u ostvarivanju kako vlastitih, tako i ciljeva poduzeća. To su redom: strategija dobivanja pristanka, strategija zbližavanja, strategije smanjivanja nelagode, strategije zavaravanja, strategije rješavanja sukoba. U radu je također bilo provedeno testiranje razine komunikacijske kompetencije, te prisutnost prethodno spomenutih komunikacijskih vještina, na osobnim prodavačima promatranog poduzeća. Nakon izloženog teoretskog dijela, i nakon analize istraživanja zaključuje se da unapređujući, odnosno usavršavajući svoje kognitivne i bihevioralne komunikacijske vještine, kao i vještine uvjeravanja i to sve u kombinaciji s praktičnim ekonomskim znanjem činit će kompletnog osobnog prodavača, spremnog za svaki poslovni izazov.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA