Pregled bibliografske jedinice broj: 231215
Model vrednovanja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja
Model vrednovanja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja, 2005., magistarski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 231215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model vrednovanja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja
(Model for knowledge evaluation in intelligent e-learning systems)
Autori
Žitko, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
04.11
Godina
2005
Stranica
137
Mentor
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
E-učenje ; učenje i poučavanje ; inteligentni tutorski sustavi ; ontologije ; vrednovanje znanja
(E-learning ; .learning and teaching ; intelligent tutoring systems ; ontology ; knowledge evaluation)
Sažetak
Razvoj suvremenih tehnologija umrežavanja kao i hipermedijskih sustava utjecali su na uvođenje novih pristupa učenju, što je rezultiralo preoblikovanjem obrazovnog procesa. Nove nastavne paradigme su usmjerene ka učeniku, prepoznajući ga kao središnje mjesto obrazovnog procesa, u čijem su okruženju svi resursi potrebni za potporu učenju i poučavanju. Prikaz znanja u većini postojećih sustava e-učenja koristi takve reprezentacije koje se tipično zasnivaju na fizičkim dokumentima ili njihovim dijelovima prikladno povezanih hipermedijskim vezama. U novome pristupu, koji se primjenjuje u inteligentnim sustavima e-učenja, prikaz znanja se temelji na njegovu strukturiranju korištenjem nekih od metoda umjetne inteligencije. U radu je proučena mogućnosti prikaza znanja semantičkim mrežama s naglaskom na njegovu provjeru dinamičkim generiranjem kvizova specijaliziranim ontologijama za opis predložaka za pitanja i odgovore. Ovi su predlošci osnova za generiranje kviza, što ima posebnu didaktičku težinu pri poslovanju modelom učenika te utvrđuje konačnu ocjenu znanja s preporukama za daljnji rad. Na temelju dobivenih rezultata potrebno je modelirati primjereni sustav e-učenja koji primjenjuje navedene principe te je ostvarena njegova prototipna implementacija i provjerena valjanost pristupa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo