Pregled bibliografske jedinice broj: 231031
Ostvarivanje budućih granica dopuštene emisije štetnih plinova Dieselovih motora na željezničkim vozilima
Ostvarivanje budućih granica dopuštene emisije štetnih plinova Dieselovih motora na željezničkim vozilima // ITCS 2005 - TRANSPORTATION IN SCIENCE AND PRACTICE / Zanne, Marina ; Fabijan, Daša ; Jenček, Peter (ur.).
Portorož: Fakulteta za pomorstvo in promet Univerza v Ljubljani, 2005. str. 1-10 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 231031 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ostvarivanje budućih granica dopuštene emisije štetnih plinova Dieselovih motora na željezničkim vozilima
(REALIZATION OF FUTURE LIMITS OF PERMITTED HARMFUL EMISSIONS OF RAILWAY VEHICLE DIESEL ENGINES)
Autori
Zavada, Josip ; Blašković Zavada, Jasna ; Štrumberger, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ITCS 2005 - TRANSPORTATION IN SCIENCE AND PRACTICE
/ Zanne, Marina ; Fabijan, Daša ; Jenček, Peter - Portorož : Fakulteta za pomorstvo in promet Univerza v Ljubljani, 2005, 1-10
Skup
9. INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRAFFIC SCIENCE
Mjesto i datum
Portorož, Slovenija, 14.11.2005. - 15.11.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emisija štetnih komponenata; željeznica; Dieselovi motori
(emission of harmful components; railway; Diesel engines)
Sažetak
Donošenjem propisa o dopuštenoj emisiji štetnih komponenata dizelskih vučnih vozila, UIC je obvezala svoje članice da se istih pridržavaju. Za članice EU doneseni su također propisi o dopuštenoj emisiji koji predviđaju niže granice emisije. Propisi se odnose na nova i potpuno obnovljena dizelska vozila. Sadašnje stanje dizelskih vučnih vozila na željeznici je takovo da ona ne ispunjavaju dane propise. To znači da je emisija štetnih komponenata iznad dopuštenih. S obzirom na to da se u budućnosti predviđaju još niže dopuštene vrijednosti emisije štetnih komponenata, nužno je odgovarajućim mjerama smanjiti emisiju štetnih komponenata do predviđenih granica. U radu se navode moguće mjere koje se mogu poduzeti na motoru i izvan motora koje imaju za cilj smanjenje emisije štetnih komponenata ispušnih plinova i smanjenje potrošnje goriva. Analizom se ukazuje na efikasnost i provedivost pojedinih mjera vodeći računa o specifičnosti eksploatacije Dieselovih motora na željezničkim vozilima. Osim mjera unutar motora, nužna je i naknadna obrada ispušnih plinova da bi se mogla sniziti emisija štetnih komponenata do propisanih vrijednosti. Za najpovoljnije rezultate predlaže se kombinacija selektivne katalitičke redukcije i pročistača s kontinuiranom regeneracijom. U radu se također daje kratka analiza mogućnosti primjene alternativnih goriva za pogon dizelskih vučnih vozila na željeznici. Pritom se posebno obrađuje mogućnost primjene repičinog metil estera i zemnog plina.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport