Pregled bibliografske jedinice broj: 229383
Elementi nove ekonomije i njihov značaj za konkurentnost uslužnih poduzeća u Hrvatskoj
Elementi nove ekonomije i njihov značaj za konkurentnost uslužnih poduzeća u Hrvatskoj // Druga konferencija Ekonomija moderna
Zagreb, Hrvatska, 2005. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 229383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi nove ekonomije i njihov značaj za konkurentnost uslužnih poduzeća u Hrvatskoj
(Elements of New Economy and theirs significance for Croatian service companyes competitiveness.)
Autori
Šverko, Ivan ; Benazić, Dragan ;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Druga konferencija Ekonomija moderna
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
elementi nove ekonomije; uslužna poduzeća; digitalizirane mreže; konkurencijska sposobnost; inovacija usluga; internet ekonomija
(elements of New Economy; service companyes; digital networks;)
Sažetak
Ubrzanim razvojem novih usluga u razvijenim zapadnim zemljama i razvojem novog tržišnog modela utemeljenog na digitaliziranoj informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji omogućava se brza difuzija novih ideja i znanja koji igraju ključnu ulogu za razvoj i održanje konkurencijske sposobnosti poduzeća. Ekonomska globalizacija sve više pojačava intenzitet konkurencije i između uslužnih poduzeća gdje je primjena strategije imitacije usluga česta jer je pravna zaštita intelektualnog vlasništva - neopipljivih dobara, kao što su usluge - rijetkost. Zbog toga uslužna poduzeća u razvijenim zemljama nastoje brzom primjenom novih znanja i spoznaja, dobivenih svojim komunikacijskim umrežavanjem, ostvariti u tržišnom natjecanju određene konkurencijske prednosti i ojačati svoje sposobnosti. Praksa djelovanja uslužnih poduzeća u Hrvatskoj u ovom je dijelu, a posebno u prisutnosti elemenata moderne ekonomije, nedovoljno znanstveno spoznata. Istraživanja ovog područja na mikrorazinama, naročito malih i srednjih poduzeća, rijetka su. U takvim uvjetima nedovoljne informiranosti društvene zajednice o stanju naznačenih aktivnosti u ovom dijelu gospodarstva, očekuje se, bez dovoljnog znanstvenog utemeljenja, osiguranje povećanog gospodarskog rasta i razvoja. Zbog tako prosuđenog stanja u nas, smatra se društveno opravdanim istražiti prisutnost elemenata nove ekonomije u praksi uslužnih poduzeća Hrvatske te znanstvenoj i široj javnosti o tome ima uporište u najavi politike hrvatskih vlasti da se ostvari cilj: Hrvatska, zemlja znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je na recenziji za objavljivanje