Pregled bibliografske jedinice broj: 228376
Osiguranje stabilnosti primarne podgrade cestovnih tunela u sedmentnim stijenama
Osiguranje stabilnosti primarne podgrade cestovnih tunela u sedmentnim stijenama, 2005., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 228376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osiguranje stabilnosti primarne podgrade cestovnih tunela u sedmentnim stijenama
(Ensuring Stability of Initial support for Road Tunnels in Sedimentary Rocks)
Autori
Stojković, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.10
Godina
2005
Stranica
213
Mentor
Kovačević, Meho-Saša
Ključne riječi
cestovni tunel. monitoring; primarna podgrada
(road tunnel; monitoring; initial support)
Sažetak
U radu su definirane specifičnosti geotehničkog projektiranja u tunelo-gradnji. Izvršena je analiza i usporedba Nove austrijske metode tunelogradnje (NATM) i Norveške metode tunelogradnje (NMT) koje su temeljne na geomehanici te dokazano da tuneli izvedeni prema navedenim metodama spadaju u geotehničke konstrukcije. Analizirane su postojeće procedure projektiranja podzemnih iskopa stijenskom inženjerstvu. Za potrebe osiguranja stabilnosti primarne podgrade cestovnih tunela u sedimentnim stijenama razrađena je Metodologija integriranog geotehničkog projektiranja u tunelogradnji (MIGPT). Metodologija integriranjem empirijskog, racionalnog i opažačkog pristupa projektiranju tunela osigurava geotehničarima najbolju moguću osnovu za kvalitetnu inženjersku prosudbu i rješavanje problema stabilizacije podzemnih iskopa u tunelogradnji. Uvođenjem kontinuiranog projektiranja MIGPT omogućuje geotehničarima potpunu kontrolu nad procesom projektiranja i izvođenja tunela, odnosno mogućnost preuzimanja odgovornosti za geotehnička projektna rješenja. Analizirani su dosadašnji rezultati istraživanja u okviru svakog pojedinog pristupa projektiranju tunela sadržanog u MIGPT. U okviru empirijskog pristupa prikazani su rezultati istraživanja u primjeni Geomehaničke klasifikacije i Q sustava. Definirana je korelacija između navedenih klasifikacija na osnovi fonda podataka dobivenim klasificiranjem 461 geološke situacije u sedimentnim stijenskim masama karbonatnog i klastičnog kompleksa. Prikazani su rezultati istraživanja korelacije seizmičkih brzina Vp i Geomehaničke klasifikacije. Predložena je nova podjela kategorija stijenskih masa u odnosu na tehnologiju iskopa i podgrađivanja. U okviru racionalnog pristupa definirane su osobitosti korištenja numeričkih modela u mehanici stijena, prikazan način određivanja relevantnih parametara stijenskih masa i rezultati istraživanja oblika krivulja čvrstoće prema Hoek-Brown-ovom kriteriju za sedimentne stijenske mase karbonatnog i klastičnog kompleksa. U okviru opažačkog pristupa definirana je II faza projektiranja, program opažanja i mjerenja za pojedine tipove tunela i procedura verifikacije stabilnosti podzemnog iskopa. Predloženi su pravci daljnjeg istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo