Pregled bibliografske jedinice broj: 228231
Jačanje maloprodaje: suradnja s dobavljačima i promjene institucionalne strukture
Jačanje maloprodaje: suradnja s dobavljačima i promjene institucionalne strukture // Globalizacija i logistički menadžment / Segetlija Zdenko ; Lamza - Maronić, Maja (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 123 - 134 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 228231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jačanje maloprodaje: suradnja s dobavljačima i promjene institucionalne strukture
(Reinforcement of Retailing: Cooperation with Suppliers and Changes of Institutional Structure)
Autori
Dunković, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Globalizacija i logistički menadžment
/ Segetlija Zdenko ; Lamza - Maronić, Maja - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005, 123 - 134
Skup
Peti znanstveni kolokvij "Globalizacija i logistički menadžment"
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 14.09.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
maloprodaja; vodeći trgovci na malo; odnos s dobavljačima; institucionalne promjene maloprodaje
(retailing; leading retailers; relationship with suppliers; institutional changes of retailing)
Sažetak
Maloprodaja u zemljama EU-25 posljednjih godina jača svoj utjecaj u gospodarskoj strukturi prema kretanju udjela dodane vrijednosti u BDP-u. Njezin rast manifestira se rastom prihoda i moći vodećih trgovaca na malo. Važno je usporediti ta kretanja sa stanjem u domaćoj maloprodaji. Analiza nekih pokazatelja u referatu pokazuje da stanje zaliha kod domaćih trgovaca na malo unatoč nekim manjkavostima na tržištu ipak prati rast prodaje i da se stopa povrata na obrtni kapital stabilizirala u realnim okvirima za ovu djelatnost. Na temelju tih rezultata razmatra se kvaliteta odnosa domaćih trgovaca na malo i dobavljača. Oblikovanje prodajnih jedinica ima velik značaj za tržišni položaj maloprodaje. Zadatak je utvrditi kako promjene institucionalne maloprodajne strukture (oblici prodavaonica) mogu utjecati na prodaju i poslovnu suradnju između trgovaca na malo i dobavljača. Jačanjem pregovaračke moći i inovacijama u maloprodajnoj strukturi, vodeći trgovci na malo postižu kontrolu nad veletrgovcima i proizvođačima. Stroga referat ističe potrebu domaćih proizvođača za inovacijama u distribuciji svojih proizvoda kako bi ojačali svoj gospodarski značaj u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je objavljen u Zborniku u studenom 2005, može se nabaviti na Ekonomskom fakultetu u Osijeku
POVEZANOST RADA