Pregled bibliografske jedinice broj: 227944
Europske demokratske vrijednosti i regionalizam
Europske demokratske vrijednosti i regionalizam // Pedagogijska istraživanja, 1 (2004), 1; 89-103 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 227944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europske demokratske vrijednosti i regionalizam
(European democratic values and regionalism)
Autori
Piršl, Elvi ; Vican, Dijana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1
(2004), 1;
89-103
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
vrijednosti ; vrijednosne orijentacije ; održiv razvoj ; politička socijalizacija ; politička kultura
(values ; value orientations ; sustainable development ; political socialization ; political culture)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio ispitati stavove srednjoškolskih učenika, njihovih roditelja i profesora o nekim europskim vrijednostima. Prihvaćenost pojedinih europskih vrijednosti ispitana je s obzirom na spol, dob, vrstu srednje škole koju pohađaju učenici, školsku spremu roditelja, regionalnu i nacionalnu pripadnost ispitanika. uzorak čini 2143 učenika srednjih škola, 1027 roditelja srednjoškolaca te 181 profesor. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da postoji statistički značajna razlika među učenicima s obzirom na regionalnu pripadnost u stupnju prihvaćanja europskih vrijednosti. Najviši stupanj prihvaćanja iskazuju učenici Primorsko-goranske županije, koji se značajno razlikuju u stupnju prihvaćanja europskih vrijednosti od svojih vršnjaka iz Istarske županije. Učenici starije dobi pokazuju viši stupanj prihvaćanja europskih vrijednosti za razliku od mlađih učenika. Isto tako, srednjoškolke pokazuju viši stupanj prihvaćanja europskih vrijednosti u odnosu na svoje muške kolege. Postoji statistički značajna razlika između roditelja muškog i ženskog spola u stupnj prihvaćanja europskih vrednota u korist muških ispitanika, koji pokazuju viš stupanj prihvaćanja europskih vrednota od ženskih ispitanika. Na kraju, dobiveni rezultati pokazuju da ne postoji statistički značajna razlika u stupnju prihvaćanja europskih vrijednosti s obzirom na spol, dob i nacionalnu pripadnost profesora srednjih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Poseban doprinos u ovom radu je razmatranje temeljnih vrijednosnih pojmova i vrijednosnih orijentacija koje nedostaju u pedagoškoj teoriji i odgojno-obrazovnoj praksi, te istraživanje vrijednosti europske građanske demokracije, koje nisu ispitivane kod nas. Empirijski rezultati imaju aplikativnu vrijednost u najširem području odgoja i obrazovanja, od obiteljskog odgoja i odgoja i obrazovanja u školi, do odgoja i obrazovanja u drugim čimbenicima.