Pregled bibliografske jedinice broj: 227706
Djeca i mladi s poremećajima u ponašanju- participacija kao dio dijagnostičkog i tretmanskog postupka
Djeca i mladi s poremećajima u ponašanju- participacija kao dio dijagnostičkog i tretmanskog postupka // XIV: Dani psihologije u Zadru- sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija, Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. str. 77-77 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 227706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca i mladi s poremećajima u ponašanju- participacija kao dio dijagnostičkog i tretmanskog postupka
(Children and Youth With Behavioural Disorders- Participation as Part of Diagnostics and Treatment)
Autori
Lebedina-Manzoni, Marija ; Jeđud, Ivana, Novak, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XIV: Dani psihologije u Zadru- sažetci radova
/ Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija, Penezić, Zvjezdan - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004, 77-77
Skup
XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
djeca i mladi; particpacija
(children and youth; participation)
Sažetak
Važnost partcipacije odraslih u dijagnostičkim i tretmanskim postupcima neupitna je. Kada su u pitanju djeca nerjetko se radi samo o deklarativnom uvažavanju participacije. Kako uključiti dijete u odluke koje se tiču njegovog budućeg života, kako im pomoći da izraze svoje mišljenje, očekivanja, sagledaju realnost? Participativna istraživanja nastoje pronaći načine na koje se dječje mišljenje i ideje, njihova percepcija sebe i svijeta koji ih okružćuje može izraziti bez interpretacija utemeljenih na načinu mišljenja i idejama odrasli. Cilj ovakvog rada je uključivanje djece i mladih u proces identifikacije potreba, rješavanje vlastitih problema i običnih životnih dilema, donošenje odluka, planiranje intervencija, prihvaćanje odgovornosti za posljedice koje proizlaze iz vlasttitih odluka, tj. uključivanje u dijagnostički i tretmanski postupak. Na taj način premošćuje se jaz koji vrlo često postoji između onih koji traže intervenciju (roditelji, škola, institucije) i onih koji trebaju intervenciju (djeca i mladi). U ovom pristupu nije važno mjesto pojednica u odnosu na njegovu refereničnu skupinu, već ono što je za njeg aspecifično i važno. Postupak dijagnostike ima mko primarni cilj prikupljanje podataka, međutim participativnim pristupom može se djelovati na reduciranje problema, budući da aktivni pristup dijagnosticiranju mijenja samog korisnika i time postaje dio tretmanskog djelovanja skraćujući početnu fazu intervencije. S druge strane, mogućnost sudjelovanja u donošenju odluka koje se tiču našeg budućeg života nesumljivo predstavlja značajan motivacijski faktor. S obzirom na navedeno participiranje djece i maldih u dijagnostičkom i tretmanskom procesu može djelovati na njihovu povećanu motivaciju ne samo u procesu donošenja odluka, već i u procesu realizacije zajednički preuzetih intervencija i obaveza. Cjelokupni tretman na taj bi način trebao biti učinkovitiji, a njegovi rezultati pozitivniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija