Pregled bibliografske jedinice broj: 227425
The Relationship between Education and the Business Success of the Company
The Relationship between Education and the Business Success of the Company // 24.Mednarodna konferenca o razvoju organizacijskih znanosti: Sinergija metodologij / Kaluža, Jindrich ; Kljajić, Miroljub ; Leskovar, Rober ; Rajković, Vladislav ; Paape, Bjorn ; Šikula, Milan (ur.).
Portorož: Univerza v Mariboru - Fakulteta za organizacijske vede, 2005. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 227425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
The Relationship between Education and the Business Success of the Company
Autori
Bušelić, Marija ; Pucić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24.Mednarodna konferenca o razvoju organizacijskih znanosti: Sinergija metodologij
/ Kaluža, Jindrich ; Kljajić, Miroljub ; Leskovar, Rober ; Rajković, Vladislav ; Paape, Bjorn ; Šikula, Milan - Portorož : Univerza v Mariboru - Fakulteta za organizacijske vede, 2005
Skup
24.mednarodna konferenca o razvoju organizacijskih znanosti: Sinergija metodologij
Mjesto i datum
Portorož, Slovenija, 16.03.2005. - 18.03.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
companies; knowledge; new technologies; Allianz; competitive advantage
Sažetak
In the conditions of the changing markets, fast development and widening of technologies, multiplication and contestants and the obsolescence of products through the night, succesful companies become those who are permanently creating new knowledge and widening it one the whole organisation and fastly incorporate it in new tecnologies and products. The aim of this work was to explore this fact on the example of the insurance company Allianz Zageb d.d. This work certifies the supposition that education - knowledge becomes the only certain source of competitive advantage.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija