Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 226590

Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama


Pavić, Janina
Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama, 2005., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar


CROSBI ID: 226590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama
(Quality of teacher-student interactions in private and public secondary schools)

Autori
Pavić, Janina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zadar

Datum
11.07

Godina
2005

Stranica
57

Mentor
Sorić, Izabela

Ključne riječi
interakcija učenik-nastavnik; rukovođenje razredom; motivacijska orijentacija; privatne i državne škole
(teacher-student interaction; classroom management; motivational orientation; private and public schools)

Sažetak
Rezultati studija provedenih u području istraživanja okoline učenja pokazali su da kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika utječe na učeničko školsko postignuće i stavove prema školi, odnosno, na njihovu motivaciju za učenje. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi da li učenici privatnih i državnih srednjih škola različito percipiraju interakciju koju tijekom nastave ostvaruju sa svojim nastavnicima. U istraživanju je sudjelovalo 184 ispitanika, učenika dviju privatnih (107 učenika) i dviju državnih (77 učenika) gimnazija u Splitu. Za potrebe istraživanja konstruirana je Skala autoritativnog stila rukovođenja razredom (rukovođenje je bitna dimenzija interakcije nastavnik-učenik), a primjenjene su i dvije subskale Upitnika razredne okoline učenja (Grgin i Cvek-Sorić, 1990): Individualizacija i Zadovoljstvo. Motivacijska orijentacija učenika mjerena je trima subskalama: Orijentacija na učenje, Orijentacija na izvedbu i Orijentacija na izbjegavanje truda (Niemivirta, 1999). Rezultati su pokazali da su učenici privatnih gimnazija generalno zadovoljniji svojim školama, kvalitetom nastave i nastavnicima, ujedno procjenjuju da je rad u tim školama više prilagođen njihovim individualnim potrebama nego učenici državnih škola. Učenici privatnih škola također u većoj mjeri doživljavaju svoje nastavnike kao autoritativne. Učenici privatnih škola pokazuju i značajno veću Orijentaciju na učenje i Orijentaciju na izvedbu, dok učenici državnih škola u većoj mjeri iskazuju Orijentaciju na izbjegavanje truda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0070015

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavić, Janina
Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama, 2005., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
Pavić, J. (2005) 'Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama', diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavi\'{c}, Janina}, year = {2005}, pages = {57}, keywords = {interakcija u\v{c}enik-nastavnik, rukovo\djenje razredom, motivacijska orijentacija, privatne i dr\v{z}avne \v{s}kole}, title = {Kvaliteta interakcije u\v{c}enik-nastavnik u privatnim i dr\v{z}avnim srednjim \v{s}kolama}, keyword = {interakcija u\v{c}enik-nastavnik, rukovo\djenje razredom, motivacijska orijentacija, privatne i dr\v{z}avne \v{s}kole}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavi\'{c}, Janina}, year = {2005}, pages = {57}, keywords = {teacher-student interaction, classroom management, motivational orientation, private and public schools}, title = {Quality of teacher-student interactions in private and public secondary schools}, keyword = {teacher-student interaction, classroom management, motivational orientation, private and public schools}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font