Pregled bibliografske jedinice broj: 226590
Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama
Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama, 2005., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 226590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama
(Quality of teacher-student interactions in private and public secondary schools)
Autori
Pavić, Janina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
11.07
Godina
2005
Stranica
57
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
interakcija učenik-nastavnik; rukovođenje razredom; motivacijska orijentacija; privatne i državne škole
(teacher-student interaction; classroom management; motivational orientation; private and public schools)
Sažetak
Rezultati studija provedenih u području istraživanja okoline učenja pokazali su da kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika utječe na učeničko školsko postignuće i stavove prema školi, odnosno, na njihovu motivaciju za učenje. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi da li učenici privatnih i državnih srednjih škola različito percipiraju interakciju koju tijekom nastave ostvaruju sa svojim nastavnicima. U istraživanju je sudjelovalo 184 ispitanika, učenika dviju privatnih (107 učenika) i dviju državnih (77 učenika) gimnazija u Splitu. Za potrebe istraživanja konstruirana je Skala autoritativnog stila rukovođenja razredom (rukovođenje je bitna dimenzija interakcije nastavnik-učenik), a primjenjene su i dvije subskale Upitnika razredne okoline učenja (Grgin i Cvek-Sorić, 1990): Individualizacija i Zadovoljstvo. Motivacijska orijentacija učenika mjerena je trima subskalama: Orijentacija na učenje, Orijentacija na izvedbu i Orijentacija na izbjegavanje truda (Niemivirta, 1999). Rezultati su pokazali da su učenici privatnih gimnazija generalno zadovoljniji svojim školama, kvalitetom nastave i nastavnicima, ujedno procjenjuju da je rad u tim školama više prilagođen njihovim individualnim potrebama nego učenici državnih škola. Učenici privatnih škola također u većoj mjeri doživljavaju svoje nastavnike kao autoritativne. Učenici privatnih škola pokazuju i značajno veću Orijentaciju na učenje i Orijentaciju na izvedbu, dok učenici državnih škola u većoj mjeri iskazuju Orijentaciju na izbjegavanje truda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija