Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 225378

Mjerenje kvalitete usluga u hotelskoj industriji primjenom SERVQUAL modela


Hristovska, Ljubica
Mjerenje kvalitete usluga u hotelskoj industriji primjenom SERVQUAL modela, 2005., magistarski rad, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 225378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjerenje kvalitete usluga u hotelskoj industriji primjenom SERVQUAL modela
(Measuring of Service Quality applying SERVQUAL model in Hotel industry)

Autori
Hristovska, Ljubica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski Fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
15.07

Godina
2005

Stranica
317

Mentor
Horvat, Jasna

Ključne riječi
mjerni instrument; turizam; hotelska industrija; servqual; statistička analiza
(measuring instrument; turism; hotel industry; servqual; statistical analysis)

Sažetak
Turizam potencijalno može imati značajnu ulogu u pretvaranju našeg planeta u bolje mjesto za sve. Turizam je u razvijenim zemljama svijeta postao prvom najvažnijom gospodarskom djelatnosti. Stoga ga nazivaju najvažnijom industrijom svijeta. No, on to treba postati i za zemlje, koje se suočavaju s mnogim socijalnim, ekonomskim i drugim poteškoćama. Suvremeni je turizam postao vrlo uniformiran i neuravnotežen u prizmi heterogenosti i hirovitosti turističke potražnje, uz istodobnu krutost turističke ponude. U Makedoniji iz godine u godinu opada turistički promet, a posjećenost je drastično smanjena ("ISO 9000 standarda do Total Quality Management-a", 1998. godine i "Kvaliteta – osnova za unapređivanje biznisa", 2004. godine). S druge strane, poznato je kako je jedan od prioriteta makedonske privrede prilagođavanje Republike Makedonije standardima Europske Unije. Sukladno navedenom prioritetu, za postizanje dobrih poslovnih rezultata ugostiteljsko-turističkog poduzeća nužno je uvođenje provjerenog funkcionalnog sustava za mjerenje i kontrolu kvalitete usluga. Prema spoznajama iz referentne literature, hotelski menadžeri, u svojoj težnji za poboljšanjem kvalitete usluga, vrlo često nailaze na problem mjerenja kvalitete usluga, što je pretpostavka upravljanja kvalitetom pružane usluge. Pri tom se javljaju dvije prepreke: prvo, oni ne znaju što sve gost smatra važnim prilikom procjenjivanja kvalitete usluga u hotelu, i drugo, menedžeri nemaju pouzdane i valjane instrumente za mjerenje percepcije kvalitete i mjerenje postojeće kvalitete usluga. Mjerenje ovog specifičnog koncepta omogućuje Servqual model (Services Quality Model), to jest testirani mjerni instrument za mjerenje kvalitete usluga. Kako se u Republici Makedoniji navedeni model još uvijek ne primjenjuje, ocjenjujemo kako će rezultati ovog magistarskog rada pomoći u zaživljavanju Servqual modela u makedonskoj turističkoj i poduzetničkoj praksi. Empirijsko istraživanje provedeno je u Aleksandar Palace hotelu sa pet zvjezdica, u glavnom gradu Republike Makedonije – Skopju, na uzorku od 100 ispitanika. Rezultati istraživanja pokazali su kako su prosječne ocjene očekivanja gostiju hotela u promatranom uzorku veće od prosječnih ocjena percepcije. To ukazuje na negativni Servqual jaz (percepcija – očekivanja), odnosno nezadovoljstvo uslugom. Analiza podataka mjerenja kvalitete usluga hotela rezultirala je smjernicama o tome što menadžeri ovoga hotela moraju poboljšati tijekom vremena, koje ključne aktivnosti ili značajke moraju unaprijediti kako bi ostvarili veću vrijednost od očekivane ili vrijednost koja je u skladu s očekivanjem gostiju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0010016

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasna Horvat (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hristovska, Ljubica
Mjerenje kvalitete usluga u hotelskoj industriji primjenom SERVQUAL modela, 2005., magistarski rad, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Osijek
Hristovska, L. (2005) 'Mjerenje kvalitete usluga u hotelskoj industriji primjenom SERVQUAL modela', magistarski rad, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Hristovska, Ljubica}, year = {2005}, pages = {317}, keywords = {mjerni instrument, turizam, hotelska industrija, servqual, statisti\v{c}ka analiza}, title = {Mjerenje kvalitete usluga u hotelskoj industriji primjenom SERVQUAL modela}, keyword = {mjerni instrument, turizam, hotelska industrija, servqual, statisti\v{c}ka analiza}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Hristovska, Ljubica}, year = {2005}, pages = {317}, keywords = {measuring instrument, turism, hotel industry, servqual, statistical analysis}, title = {Measuring of Service Quality applying SERVQUAL model in Hotel industry}, keyword = {measuring instrument, turism, hotel industry, servqual, statistical analysis}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font