Pregled bibliografske jedinice broj: 225361
Transformacija napuštene proizvodnje u poduzetnički pothvat
Transformacija napuštene proizvodnje u poduzetnički pothvat, 2004., magistarski rad, Ekonomski Fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 225361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transformacija napuštene proizvodnje u poduzetnički pothvat
(Transformation of abandon manufacturing in entrepreneurial activity)
Autori
Orešković, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski Fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
10.09
Godina
2004
Stranica
152
Mentor
Marijanović, Goran
Neposredni voditelj
Horvat, Jasna
Ključne riječi
oživljavanje proizvoda; model rasta; istraživanje tržišta; statistička analiza; core business
(product revitalisation; growth model; market research; statistical analysis; core business)
Sažetak
Saponia, poduzeće poznato ne samo u Republici Hrvatskoj već u cijeloj regiji 2004. godine obilježava 110 godina postojanja. Prepoznatljiv image je rezultat napora današnjih zaposlenika i svih onih koji su u prošlosti u Saponiju nesebično ugradili svoje najbolje godine. Iz generacije u generaciju znanje se neprekidno akumuliralo, nadograđivalo, usavršavalo i brusilo, te od Saponije stvorilo poduzeće koje je i danas prepoznatljivo i spada u red najboljih poduzeća u Hrvatskoj. Sama povijest govori da su saponijevci znali izvući najbolje iz kooperativnih ugovora koje su sklapali sa značajnim partnerima. Kreirali su inovativne i tehnološki usavršene proizvode koje su nudili potrošačima. Sve učinjeno u prošlosti postavilo je temelje za današnje postojanje i prosperitet. Veliki potencijal, prije svega, leži u obrazovanim i motiviranim djelatnicima koji su uvijek bili najveća snaga poduzeća. Znanje, kreativnost, inovativnost i hod ukorak s vremenom omogućit će Saponiji da se uspješno bori sa snažnom i rastućom konkurencijom, kako na domaćem tako i na inozemnom tržištu. Situacija na tržištu se u Saponiji neprekidno analizira. Na domaćem tržištu praškasti deterdženti imaju udjel od cca 28%, tekući deterdženti 22%, sredstva za čišćenje 21%, omekšivači 12%, a paste za zube 20%. Ovi podaci potvrđuju kako su potrebe i želje potrošača u središtu interesa poduzeća. Saponia je jedina domicilna proizvodnja koja je u zemljama u tranziciji uspjela opstati i nositi se s vrlo jakom svjetskom konkurencijom. Kako bi se mogla ispuniti vizija i misija poduzeća, odlučeno je zaustaviti proizvodnju dekorativne i preparativne kozmetike. Za Saponiju, u situaciji neprekidne potrebe smanjivanja poslovnih rashoda, rezanja troškova, istovremeno ulaganja u tržište te povećanja postojećih tržišnih udjela, usredotočenje svih snaga na "core business" bila je jedina opcija. Protagonist ovog slučaja vidi priliku za pokretanje poduzetničkog projekta, te oživljavanje proizvoda na način da skupi sve znanje i iskustvo iz marketinga i prodaje, razvoja i istraživanja te iskoristi na tržištu poznato ime kozmetičkih proizvoda Markins. Protagonist drži kako je šteta sve ono bogato iskustvo iz prošlosti, ne iskoristiti i zaboraviti. Novo poduzeće Markins trebalo bi izrasti na korijenima stogodišnje tradicije i bilo bi izvrstan primjer male poduzetničke tvrtke koja ima potencijal rasta. Svjetsko iskustvo je pokazalo da su male tvrtke glavni generator novih radnih mjesta i okvir za realizaciju privatnih poduzetničkih inicijativa koje čine osnovu gospodarstva i socijalne uključenosti. Ona bi ujedno bila zraka nade, kamen za stvaranje kule poduzetništva kao osnove za razvoj cijele regije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA