Pregled bibliografske jedinice broj: 224626
Vidni evocirani potencijali s moždanom kartografijom u djece s disleksijom
Vidni evocirani potencijali s moždanom kartografijom u djece s disleksijom // Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 69-70 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 224626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vidni evocirani potencijali s moždanom kartografijom u djece s disleksijom
(Visual evoked potentials and cortical cartography in dyslexic children)
Autori
Runjić, Nađa ; Vranić, Đurđica ; Klier, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka
/ - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005, 69-70
Skup
Kongres logopeda Hrvatske (3 ; 2005 ; Dubrovnik)
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
disleksija ; vidni evocirani potencijali ; moždana kartografija
(dyslexia ; visual evoked potentials ; cortical cartography)
Sažetak
Dosadašnja neurofiziološka istraživanja ukazuju na svezu disleksije s disfunkcijom vidnog puta, ali rezultati nisu sukladni. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati karakteristike vidnih evociranih potencijala i kartografskog prikaza aktivacije kore mozga u djece s disleksijom. Ispitali smo 20 djece u dobi od 7 do 10 godine (srednja životna dob 8, 20 godina), 12 dječaka i 8 djevojčica sa teškoćama čitanja. Kontrolu je sačinjavalo 10 djece bez navedenih teškoća, izjednačeno po dobi i spolu. Ispitanici su cjelovito dijagnostički ispitani, učinjeno je oftalmološko, audiološko, neurološko, logopedsko i psihologijsko ispitivanje. Vidni evocirani potencijali ispitani su sa strukturiranim vidnim podražajem u skladu sa europskim standardima za 2004. godinu. Istovremeno je učinjena i moždana kartografija pomoću 32-kanalnog Neuroscan sistema, a podatci su prikupljeni i obrađeni Scan 4.3 programskim sistemom. Rezultati pokazuju značajno produljenje latencije vala N 135 u djece s dislekijom nakon monokularne i binokularne stimulacije (monokularno148, 50 ms, binokularno 152, 30 ms ) u odnosu na kontrolu skupinu (monokularno 136, 70 ms, binokularno 134, 80 ms). Nadalje, kontrolna skupina pokazuje veću amplitudu vala P 100 iznad desnog okcipitalnog područja (15, 80 μ V) dok se kod djece s disleksijom aktivira središnje okcipitalno područje (13, 40 μ V). Dvanaestero djece s disleksijom pokazuje značajnu funkcijsku asimetriju tijekom monokularne stimulacije, 4 tijekom podraživanja desnog oka ( amplituda vala P 100 iznosi 11, 20 μ V) and 8 tijekom podraživanja lijevog oka (10, 50 μ V). Rezultati ovog istraživanja govore u prilog teorije oštećenja funkcije magnocelularnog puta kod djece s disleksijom. Produljene latencije vala N 135 pokazuje se mogućim pokazateljem dismaturacije na kortikalnoj razini vidnog puta. Kod većine djece s disleksijom vidljiv je i slab centralni kompenzacijski učinak binokularne aktivacije. Ispitivanje vidnih evociranih potencijala s moždanom kartografijom korisna je dijagnostička metoda za vizualizaciju funkcije vidnog puta u djece s disleksijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-0207002 - Verbotonalna metoda i umjetna pužnica: program dijagnostike i rehabilitacije (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG