Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 224626

Vidni evocirani potencijali s moždanom kartografijom u djece s disleksijom


Runjić, Nađa; Vranić, Đurđica; Klier, Boris
Vidni evocirani potencijali s moždanom kartografijom u djece s disleksijom // Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 69-70 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 224626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vidni evocirani potencijali s moždanom kartografijom u djece s disleksijom
(Visual evoked potentials and cortical cartography in dyslexic children)

Autori
Runjić, Nađa ; Vranić, Đurđica ; Klier, Boris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka / - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005, 69-70

Skup
Kongres logopeda Hrvatske (3 ; 2005 ; Dubrovnik)

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
disleksija ; vidni evocirani potencijali ; moždana kartografija
(dyslexia ; visual evoked potentials ; cortical cartography)

Sažetak
Dosadašnja neurofiziološka istraživanja ukazuju na svezu disleksije s disfunkcijom vidnog puta, ali rezultati nisu sukladni. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati karakteristike vidnih evociranih potencijala i kartografskog prikaza aktivacije kore mozga u djece s disleksijom. Ispitali smo 20 djece u dobi od 7 do 10 godine (srednja životna dob 8, 20 godina), 12 dječaka i 8 djevojčica sa teškoćama čitanja. Kontrolu je sačinjavalo 10 djece bez navedenih teškoća, izjednačeno po dobi i spolu. Ispitanici su cjelovito dijagnostički ispitani, učinjeno je oftalmološko, audiološko, neurološko, logopedsko i psihologijsko ispitivanje. Vidni evocirani potencijali ispitani su sa strukturiranim vidnim podražajem u skladu sa europskim standardima za 2004. godinu. Istovremeno je učinjena i moždana kartografija pomoću 32-kanalnog Neuroscan sistema, a podatci su prikupljeni i obrađeni Scan 4.3 programskim sistemom. Rezultati pokazuju značajno produljenje latencije vala N 135 u djece s dislekijom nakon monokularne i binokularne stimulacije (monokularno148, 50 ms, binokularno 152, 30 ms ) u odnosu na kontrolu skupinu (monokularno 136, 70 ms, binokularno 134, 80 ms). Nadalje, kontrolna skupina pokazuje veću amplitudu vala P 100 iznad desnog okcipitalnog područja (15, 80 μ V) dok se kod djece s disleksijom aktivira središnje okcipitalno područje (13, 40 μ V). Dvanaestero djece s disleksijom pokazuje značajnu funkcijsku asimetriju tijekom monokularne stimulacije, 4 tijekom podraživanja desnog oka ( amplituda vala P 100 iznosi 11, 20 μ V) and 8 tijekom podraživanja lijevog oka (10, 50 μ V). Rezultati ovog istraživanja govore u prilog teorije oštećenja funkcije magnocelularnog puta kod djece s disleksijom. Produljene latencije vala N 135 pokazuje se mogućim pokazateljem dismaturacije na kortikalnoj razini vidnog puta. Kod većine djece s disleksijom vidljiv je i slab centralni kompenzacijski učinak binokularne aktivacije. Ispitivanje vidnih evociranih potencijala s moždanom kartografijom korisna je dijagnostička metoda za vizualizaciju funkcije vidnog puta u djece s disleksijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-0207002 - Verbotonalna metoda i umjetna pužnica: program dijagnostike i rehabilitacije (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Profili:

Avatar Url Nađa Runjić (autor)

Avatar Url Đurđica Vranić (autor)

Avatar Url Boris Klier (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Runjić, Nađa; Vranić, Đurđica; Klier, Boris
Vidni evocirani potencijali s moždanom kartografijom u djece s disleksijom // Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 69-70 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Runjić, N., Vranić, Đ. & Klier, B. (2005) Vidni evocirani potencijali s moždanom kartografijom u djece s disleksijom. U: Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Runji\'{c}, Na\dja and Vrani\'{c}, \DJur\djica and Klier, Boris}, year = {2005}, pages = {69-70}, keywords = {disleksija, vidni evocirani potencijali, mo\v{z}dana kartografija}, title = {Vidni evocirani potencijali s mo\v{z}danom kartografijom u djece s disleksijom}, keyword = {disleksija, vidni evocirani potencijali, mo\v{z}dana kartografija}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo ; Odsjek za logopediju ERF-a, Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Runji\'{c}, Na\dja and Vrani\'{c}, \DJur\djica and Klier, Boris}, year = {2005}, pages = {69-70}, keywords = {dyslexia, visual evoked potentials, cortical cartography}, title = {Visual evoked potentials and cortical cartography in dyslexic children}, keyword = {dyslexia, visual evoked potentials, cortical cartography}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo ; Odsjek za logopediju ERF-a, Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font