Pregled bibliografske jedinice broj: 224478
Stanje čitanja i pisanja kod osoba kojima je izrečena odgojna mjera u Republici Hrvatskoj
Stanje čitanja i pisanja kod osoba kojima je izrečena odgojna mjera u Republici Hrvatskoj // Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 64-64 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 224478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stanje čitanja i pisanja kod osoba kojima je izrečena odgojna mjera u Republici Hrvatskoj
(The state of reading and writing among persons whom an educational measure was pronounced in the Republic of Croatia)
Autori
Butorac, Željka ; Leljak - Turžanski, Stanislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka
/ - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju, Sveučilišta u Zagrebu, 2005, 64-64
Skup
III. Kongres logopeda Hrvatske: Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
disleksija
(dyslexia)
Sažetak
Tipovi ustanova i gdje je provedeno ispitivanje: Odgojni zavod u Turopolju, Odgojni zavod u Bedekovčini, Okružni zatvor u Zagrebu-Remetinec, Okružni zatvor u Splitu, Dom za odgoj u Splitu (Odjel stručno-odgojnog rada, Poludnevni boravak pri domu, Poludnevni boravak pri OŠ). Cilj istraživanja: utvrditi koliko osoba u ovim ustanovama imaju disleksiju, koliki je postotak osoba s disleksijom u odnosu na opću populaciju, utvrditi u kojim segmentima čitanja i pisanja ove osobe s disleksijom imaju najviše problema kao i u razumijevanju, memoriranju pisane građe. Načini ispitivanja: intervju , prilagođen i dopunjen upitnik (priredila doc.dr.sc. Mirjana Vancaš), od 27 pitanja, baterija ispitnog materijala za utvrđivanje čitanja s razumijevanjem, uzimanje podataka iz dosjea štićenika. Uzimali smo podatke o štićenicima koji su polazili školu po prilagođenom programu, individualiziranom pristupu u radu (članak 4 Pravilnika) koji su imali problema s učenjem ili ponavljali razred, teškoće u učenju hrvatskog jezika, matematike i stranog jezika, a posebno probleme u ponašanju u osnovnoj školi. Rezultati ispitivanja: ispitano je 264 štićenika, od kojih 54 žene. Dob ispitanika: 12-55 godina kod muških, a 13-48 godina kod žena. Obrazovni nivo: od nepismenih do jednog magistra znanosti. Sa disleksijom je otkriveno: 96 muških osoba (45, 71%) i 14 ženskih osoba (24, 56%), zajedno 110 ispitanih osoba (41, 66%). Najviše osoba s disleksijom ima u PSP u boravku u osnovnoj školi. Zaključak: izuzetno je važno rano otkrivanje disleksije već pri upisu u osnovnu školu, a posebno rad logopeda u školama kao prevencija školskog neuspjeha i poremećaja u ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija