Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 224409

Haiku izraz kao jedan od načina rehabilitacije jezika i govora kod učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama


Šimunović, Zrinka
Haiku izraz kao jedan od načina rehabilitacije jezika i govora kod učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama // Kongres logopeda Hrvatske (3.2005. Dubrovnik) ; Razvoj i nove perspektive u jezičnoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 224409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Haiku izraz kao jedan od načina rehabilitacije jezika i govora kod učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama
(Haiku expression as one of the ways to rehabilitate language and speech with students with specific language difficulties)

Autori
Šimunović, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Kongres logopeda Hrvatske (3.2005. Dubrovnik) ; Razvoj i nove perspektive u jezičnoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka / - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005

Skup
Kongres logopeda Hrvatske (3.2005. Dubrovnik) ; Razvoj i nove perspektive u jezičnoj terapiji i dijagnostici

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
specifične jezične teškoće; rehabilitacija; haiku forma
(specific language difficulties; rehabilitation; haiku form)

Sažetak
Na 7. i 8. Festivalu dječje haiku poezije održanom u ožujku 2004. i 2005. g. u Zagrebu, dvije učenice iz OŠ Poliklinike SUVAG su osvojile prva tri mjesta u svim natjecateljskim kategorijama. Specifične jezične teškoće zbog kojih se ove učenice nalaze u Poliklinici SUVAG nisu bile zapreka da napišu haiku pjesme koje je prosudbena komisija ocijenila veoma dobrim i vrednovala prvim mjestom. Tijekom ove dvije školske godine nastali su brojni haiku stihovi vezani uz godišnja doba, neke promjene i pojave u prirodi, te u raznoraznim situacijama koje su učenike potaknule da svoja zapažanja i osjećaje smisleno i jasno uobliče ovakvom formom. Pokazalo se da je za djecu s jezičnim teškoćama, kratka i jednostavna haiku forma izražavanja veoma bliska njihovom jezičnom izrazu koji je nešto “ oskudniji” u svakodnevnoj komunikaciji, ali ovako usmjeren na određeni motiv može imati snagu pjesničke slike.Čitanje haiku pjesama i poticanje na pisanje vlastitih razvija mnoge sposobnosti. Dijete uči zapažati, prepoznavati i imenovati, uspoređivati i zaključivati, usmjeravati pažnju, doživljavati i osjećati, razvijati asocijacije i istraživati, usvajati gramatičku normu jezika, nijansirati značenja riječi i na kraju samostalno oblikovati svoj jezični izraz – što je zapravo sastavni dio rehabilitacije nedovoljno razvijenog jezičnog izraza kod ove djece. Ali ovaj put ne “ suhoparno” na ciljanom unaprijed priređenom jezičnom materijalu, već doista stvaralački- kao potvrda vlastitih sposobnosti, što je možda od svega i najvažnije. Istodobno se kod djece razvija stav prema okolini i svijest o svijetu i pojavnosti života u bezbroj oblika. Stoga se sa sigurnošću može reći da je pisanje haiku pjesama jedan od najkreativnijih načina rehabilitacije jezičnog izraza kod djece s jezičnim teškoćama

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0207002

Ustanove:
Poliklinika SUVAG


Citiraj ovu publikaciju:

Šimunović, Zrinka
Haiku izraz kao jedan od načina rehabilitacije jezika i govora kod učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama // Kongres logopeda Hrvatske (3.2005. Dubrovnik) ; Razvoj i nove perspektive u jezičnoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Šimunović, Z. (2005) Haiku izraz kao jedan od načina rehabilitacije jezika i govora kod učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama. U: Kongres logopeda Hrvatske (3.2005. Dubrovnik) ; Razvoj i nove perspektive u jezičnoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, year = {2005}, pages = {32}, keywords = {specifi\v{c}ne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, rehabilitacija, haiku forma}, title = {Haiku izraz kao jedan od na\v{c}ina rehabilitacije jezika i govora kod u\v{c}enika sa specifi\v{c}nim jezi\v{c}nim te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {specifi\v{c}ne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, rehabilitacija, haiku forma}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, year = {2005}, pages = {32}, keywords = {specific language difficulties, rehabilitation, haiku form}, title = {Haiku expression as one of the ways to rehabilitate language and speech with students with specific language difficulties}, keyword = {specific language difficulties, rehabilitation, haiku form}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font