Pregled bibliografske jedinice broj: 224394
Govoru u susret
Govoru u susret // Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji: zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 30-30 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 224394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Govoru u susret
(Toward the speech)
Autori
Rade, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji: zbornik sažetaka
/ - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005, 30-30
Skup
Kongres logopeda Hrvatske (3 ; 2005 ; Dubrovnik)
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pažnja ; govorno-jezični razvoj ; roditelji
(attention ; speech and language development ; parents)
Sažetak
Rani govorno-jezični razvoj temelji se na djetetovom aktivnom sudjelovanju u socijalnim interakcijama. Tijekom tih interakcija roditelji intuitivno primjenjuju brojne za govorno-jezični razvoj poticajne postupke. Kod sasvim male djece koja su rizična na govorno-jezične teškoće kao i kod djece usporena govorno-jezičnog razvoja ta izloženost poticajnim postupcima izuzetno je važna. Nažalost, postupci koje roditelji intuitivno koriste s djecom dok su mlađa, često, s odrastanjem djeteta i porastom roditeljskih očekivanja, bivaju « ; ; zaboravljeni» ; ; . Rana intervencija, tj. rano poticanje govorno-jezičnog razvoja uključuje davanje podrške roditeljima da ustraju u onim postupcima koji osiguravaju dobar emocionalni kontakt, uspješno sporazumijevanje i ugodno učenje jezika. Provođenje tih postupaka često je otežano posebnim teškoćama u usmjeravanju pažnje koja imaju neka djeca usporena govorno-jezičnog razvoja (hiperaktivna djeca, djeca s komunikacijskim smetnjama, djeca usporena psihomotornog razvoja i djeca s pervazivnim smetnjama). Roditeljima takve djece savjetuje se produženo i pojačano korištenje vještina za privlačenje i zadržavanje dječje pažnje. To su slijedeće vještine: ostvarivanje fizičkog kontakta uz obilje senzoričkih poticaja, vještina oponašanja djeteta, vještina združivanja interesa, vještina pojačane izražajnosti i neverbalne komunikacije, vještina uporabe « ; ; maminskog» ; ; govora i vještina unošenja novog elementa u igru. Dobro ovladavanja navedenim vještinama za privlačenje i zadržavanje dječje pažnje olakšava tijek interakcija na relaciji roditelj-dijete i vodi malo dijete govoru u susret.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG