Pregled bibliografske jedinice broj: 223633
Samoregulacija učenja tijekom glazbenog školovanja
Samoregulacija učenja tijekom glazbenog školovanja, 2005., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 223633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija učenja tijekom glazbenog školovanja
(Self-regulation of musical learning)
Autori
Galić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
24.10
Godina
2005
Stranica
61
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
samoregulacija učenja; motivacijska orijentacija; strategije učenja; učenje sviranja instrumenta; samopoštovanje
(self-regulated learning; motivational orientation; learning strategies; music learning; self-esteem)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi prediktore uspjeha u glazbenoj školi i zadovoljstva glazbenim školovanjem, te koje specifične strategije učenja sviranja učenici koriste i kakvu motivacijsku orijentaciju imaju za glazbeno školovanje. U tu je svrhu konstruiran upitnik koji je zahvaćao slijedećih dvanaest subskala:Intrinzčna motivacija, Vrijednost sviranja, Očekivanje kontrole i samoefikasnosti, Ekstrinzična motivacija - usmjerenost na učinak, Ekstrinzična motivacija - usmjerenost na druge, Regulacija zalaganja, Učenje s vršnjacima, Obiteljska podrška, Izbjegavanje, Planiranje i praćenje vježbe, Metakognicija i kritičko mišljenje, te Anksioznost zbog javnog nastupa. Istraživanje je provedeno na uzorku od 88 učenika glazbene škole "Blagoje Bersa" u Zadru (5. i 6. razred osnovne, te četiri razreda srednje glazbene škole). Rezultati su pokazali da učenici koji se namjeravaju dulje glazbeno školovati postižu bolji uspjeh i zadovoljniji su glazbenim školovanjem. Namjera daljnjeg školovanja i zadovoljstvo pozitivno su povezani s korištenjem učinkovitih strategija vježbanja, većom intrinzičnom motivacijom, vrednovanjem sviranja, percepcijom kontrole i samoefikasnosti te većom usmjerenošću na učinak. Kad se kao kriterij uspjeha uzme broj nastupa tijekom godine značajnim pozitivnim prediktorima pokazali su se strategija Planiranja i praćenja vježbe te Očekivanje kontrole i samoefikasnosti, a negativni prediktor bila je Anksioznost zbog javnog nastupa. Interesantno je da je značajan pozitivni prediktor zadovoljstva glazbenim školovanjem bila Intrinzična motivacija, a negativan Ekstrinzična motivacija - usmjerenost na duge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija