Pregled bibliografske jedinice broj: 223556
Trening fonološke svjesnosti: Prikaz slučaja
Trening fonološke svjesnosti: Prikaz slučaja, 2002., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 223556 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trening fonološke svjesnosti: Prikaz slučaja
(Training of phonological awareness: Case study)
Autori
Kukić, Miljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
27.02
Godina
2002
Stranica
50
Mentor
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Ključne riječi
fonološka svjesnost; trening
(phonological awareness; training)
Sažetak
Kod većine djece mogu se ukloniti teškoće vezane uz fonološku svjesnost, što je jedan od glavnih problema u početnom savladavanju čitanja. Cilj je ovog rada bio primjenom individualnog treninga fonološke svjesnosti unaprijediti fonološku svjesnost jedne djevojčice na početku prvog razreda osnovne škole, kod koje ta svjesnost nije bila razvijena u mjeri potrebnoj za nesmetano usvajanje vještine čitanja. Trening se odvijao tijekom mjesec dana i bio je podijeljen u četiri faze sa specifičnim ciljevima treninga, od razvijanja sposobnosti rastavljanja riječi na slogove, preko sposobnosti prepoznavanja završnog glasa u riječi do sposobnosti glasovne analize i sinteze. Svaki susret sastojao se od nekoliko igara i vježbi i trajao je 30 minuta. Po završetku treninga usporedbom postignuća na testu fonološke svjesnosti u odnosu na postignuće prije treninga utvrđeno je da je djevojčica uočljivo napredovala u fonološkoj svjesnosti, a posebno je značajno napredovanje u fonološkoj analizi i sintezi. Time je omogućeno nesmetano praćenje programa usvajanja čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka