Pregled bibliografske jedinice broj: 223509
Efekt recipročnog poučavanja metakognitivnih strategija na razumijevanje pri čitanju
Efekt recipročnog poučavanja metakognitivnih strategija na razumijevanje pri čitanju, 2002., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 223509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efekt recipročnog poučavanja metakognitivnih strategija na razumijevanje pri čitanju
(Effect of reciprocal teaching of metacognitive strategies on reading comprehension)
Autori
Muranović, Emina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
21.05
Godina
2002
Stranica
54
Mentor
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Ključne riječi
recipročno poučavanje; strategije čitanja; metakognicija; razumijevanje pročitanog
(reciprocal teaching; reading strategies; metacognition; reading comprehension)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati utjecaj metode recipročnog poučavanja strategija čitanja na razumijevanje pročitanog i na usvajanje strategija sažimanja i postavljanja pitanja, te ispitati postoje li spolne razlike u razumijevanju pročitanog, sažimanju i postavljanju pitanja. U eksperimentalnom istraživanju su sudjelovali učenici petog razreda osnovne škole raspoređeni u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. S eksperimentalnom skupinom je proveden trening recipročnog poučavanja tijekom 12 tjedana. Rezultati istraživanja ukazuju na to da recipročno poučavanje metakognitivnih strategija pozitivno utječe na unapređenje razumijevanja pri čitanju i usvajanje strategije sažimanja. Rezultati su također pokazali da u heterogenoj skupini sastavljenoj od dobrih i loših čitača, trening pozitivno utječe samo na sažimanje loših čitača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA