Pregled bibliografske jedinice broj: 223464
Razvoj različitih aspekata razumijevanja pri čitanju
Razvoj različitih aspekata razumijevanja pri čitanju, 2005., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 223464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj različitih aspekata razumijevanja pri čitanju
(Development of different aspects of reading comprehension)
Autori
Šuković, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
05.04
Godina
2005
Stranica
48
Mentor
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Ključne riječi
razumijevanje pročitanog; nadgledanje razumijevanja; metakognitivna svjesnost
(reading comprehension; comprehension monitoring; metacognitive awareness)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razvojne i spolne razlike u uspješnosti razumijevanja pročitanog teksta, nadgledanja razumijevanja i percipirane upotrebe strategija čitanja učenika osnovne i srednje škole. Drugi cilj je bio ispitati povezanost metakognitivnih sposobnosti i razumijevanja pri čitanju. Treći je cilj bio ispitati odnos socio-kulturalnih čimbenika i metakognitivnih sposobnosti i razumijevanja pri čitanju. Ispitani su učenici petih i osmih razreda osnovne škole i učenici trećeg razreda srednje škole. Rezultati su pokazali značajno dobno napredovanje u razumijevanju i nadgledanju razumijevanja. Učenice postižu značajno bolje rezultate od učenika. Metakognitivne sposobnosti i razumijevanje pri čitanju značajno su povezane kod svih dobnih skupina. Povezanosti su najviše kod učenika trećih razreda srednje škole. Učenici gimnazije postižu značajno više rezultate od učenika tehničke škole na svim mjerama čitanja, izuzev mjera nadgledanja razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA