Pregled bibliografske jedinice broj: 223203
Interaktivna marketinška komunikacija: pregled literature
Interaktivna marketinška komunikacija: pregled literature // Marketinške paradigme za 21. stoljeće / Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2005. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 223203 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interaktivna marketinška komunikacija: pregled literature
(Interactive marketing communication: literature review)
Autori
Vlašić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Marketinške paradigme za 21. stoljeće
/ Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2005
Skup
XIX. Kongres CROMAR-a: Marketinške paradigme za 21. stoljeće
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.10.2005. - 22.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
interaktivna marketinška komunikacija; marketinška komunikacija; mediji; dvosmjernost komunikacije
(interactive marketing communication; marketing communication; media; two-way communication)
Sažetak
Marketinška komunikacija predstavlja jedan od temeljnih elemenata marketinškog miksa. Do 1980-tih godina poduzeća su svaki element miksa marketinške komunikacije tretirali zasebno uz daleko najveća ulaganja u tradicionalno oglašavanje. Osim razloga unutar samog poduzeća vrlo veliki utjecaj na ovakvo stanje imale su marketinške agencije koje su na osnovi provizije najbolje zarađivale upravo od oglašavanja putem tradicionalnih medija (TV, radio, novine). Tek se sredinom 1980-tih počelo integrirati elemente marketinške komunikacije poduzeća u cjelovitu komunikacijsku strategiju , no koja još uvijek ne uspostavlja interakciju s potrošačima već obuhvaća jednostranu komunikaciju prema njima. Tijekom 1990-tih godina poduzeća su počela uočavati potrebu interaktivne komunikacije i uspostavljanja dugoročnih personaliziranih odnosa s potrošačima. Na taj način poduzeća su osiguravala osobniju povezanost s potrošačima. Intenzivan razvoj interaktivnih tehnologija osigurao je mogućnost jednostavnog dvosmjernog komuniciranja s potrošačima i praćenja podataka o njima u cilju personalizacije same komunikacije što je trend koji se očekuje i u buduće. Interaktivna marketinška komunikacija, dakle, postala je trend razvoja marketinške komunikacije gdje svaki potrošač postaje pojedinac s kojim poduzeće uspostavlja personalizirani odnos. Ona postavlja komunikacijski model koji nema pošiljatelja i primatelja već dva 'komunikatora' koji svojevoljno uspostavljaju komunikaciju na obostranu korist. Ovim radom planira se sistematizirati i integrirati svjetske spoznaje o interaktivnoj marketinškoj komunikaciji, njezinim značajkama, temeljima i budućim izazovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA