Pregled bibliografske jedinice broj: 222645
Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija
Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija // Zbornik povzetkov 3. slovenskega kongresa socialne pedagogike z mednarodno udelezbo / Mija Marija Klemenčić (ur.).
Ljubljana: Združenje za socialno pedagogiko- Slovenska nacionalna zaklada FICE, 2005. str. 50-50 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 222645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija
(The perception of social intervention of children and youth in risk in behaviour and/ or family)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Žižak, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik povzetkov 3. slovenskega kongresa socialne pedagogike z mednarodno udelezbo
/ Mija Marija Klemenčić - Ljubljana : Združenje za socialno pedagogiko- Slovenska nacionalna zaklada FICE, 2005, 50-50
Skup
Modeli dobre prakse v socialnopedagoškem delu- strokovni izzivi v družbi negotovosti
Mjesto i datum
Rogla, Slovenija, 20.10.2005. - 22.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
socijalnopedagoška dijagnoza; samoprezentacija; kvalitativna metodologija; društvene intervencije; djeca i mladi
(social - pedagogical diagnosis; self-presentation; qualitative methodology; social intervention; children and youth)
Sažetak
Metodom samoiskaza djece i mladih s rizikom u ponašanju i/ili obitelji, korištenoj u procesu socijalnopedagoškog dijagnosticiranja, željelo se dobiti uvid u doživljaj intevencija koje je društvo poduzimalo ili poduzima prema mladima i/ili njihovim obiteljima. U istraživanju je sudjelovalo 40-ero djece/ mladih koji su se iz razloga rizika i poremećaja u ponašanju i/ili obitelji nalazili u određenom procesu dijagnosticiranja, odnosno donošenja odluka o njihovom budućem životu. Riječ je, s jedne strane, o institucionalnom procesu dijagnosticiranja (27 sudionika), a s druge strane o smještaju u stambenu zajednicu radi poticanja procesa osamostaljivanja nakon institucionalnog tretmana (13 sudionika). Kvalitativnim pristupom u istraživanju, postupkom kodiranja, definirane su slijedeće kategorije kod obje skupine sudionika u svezi s poduzetim intervencijama: razlog intervencije, adaptacija, odnos s odraslima, odnos s vršnjacima, pravila, problemi tijekom intervencije, promjene zbog intervencije, očekivanja od intervencije i doživljaj intervencije. Rasprava je vođena u odnosu na razlike u doživljaju intervencije sudionika iz različitih procesa dijagnosticiranja. Pokazale su se zanimljive specifičnosti vezano uz dimenzije koje definiraju određene kategorije. Načelno je moguće reći d aje doživljaj intervencije vezano uz smještaj u stambenu zajednicu izuzetno pozitivan i mladi od njega puno očekuju, te im veći problem ne predstavlja adaptacija, niti pravila, odnosno drugi aspekti života. Kod djece i mladih iz institucionalnog oblika dijagnostike prisutne su dimenzije koje se kreću na kontinuumu od pozitivnih do negativnih opisa, doživljaja, iskustava i očekivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija