Pregled bibliografske jedinice broj: 222573
Obrazovanje za interkulturalne odnose
Obrazovanje za interkulturalne odnose, 2004., magistarski rad, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 222573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje za interkulturalne odnose
(Intercultural education)
Autori
Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
26.11
Godina
2004
Stranica
121
Mentor
Hrvatić, Neven
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje; multikulturalnost nacionalne skupine; socijalna distanca; stereotipi
(intercultural education; multicultural; stereotypes; social distance)
Sažetak
Školska odgojno-obrazovna praksa zauzima značajno mjesto i ulogu u izgrađivanju snošljivih odnosa i formiranju stavova i sustava vrijednosti civilnih građanskih zajednica. Interkulturalno obrazovanje podrazumijeva obrazovanje koje prihvaća pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema učenika za zajednički život i aktivan suodnos u demokratskome društvu. Suvremeni odgojno-obrazovni sustav treba artikulirati kurikulum (programe, sadržaje, izvore, metode rada...) koji će pridonositi ne samo stjecanju znanja, nego i obrazovanju za odnose koji razgrađuju stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima. U radu se ukazala na važnost uvođenja obrazovanja za interkulturalne odnose u naš odgojno-obrazovni sustav kao pedagoškog načela i prakse, budući da se obrazovanje sagledava kao središnja komponenta u svim postojećim konceptualizacijama interkulturalizma. U radu su se analizirali stavovi srednjoškolaca u istočnoj Hrvatskoj, s obzirom na socijalnu distancu i stereotipe. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja, moguće je stvaranje pretpostavki za interkulturalno obrazovanje Hrvatskoj, u skladu s harmonizacijom europskog školstva, kao i dijelom, sadržaja odgoja i obrazovanja koji odgovara europskom kurikulumu za demokratsko građanstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski