Pregled bibliografske jedinice broj: 222456
Evaluacija programa prevencije poremećaja hranjenja u osnovnim školama
Evaluacija programa prevencije poremećaja hranjenja u osnovnim školama // Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 222456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija programa prevencije poremećaja hranjenja u osnovnim školama
(Evaluation of primary prevention school programs for eating disorders in elementary schools)
Autori
Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Šapina Albina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica
/ Kolić-Vehovec, Svjetlana - Rijeka : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004
Skup
12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.11.2004. - 13.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
primarna prevencija; poremećaji hranjenja; provođenje dijete; samopoštovanje
(primary prevention; eating disorders; dieting; self-esteem)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je evaluacija programa prevencije poremećaja hranjenja na uzorku osnovnoškolaca u gradu Rijeci. Program nastoji reducirati prevalenciju provođenja dijeta i razinu zabrinutosti za tjelesni izgled i težinu. U istraživanju je sudjelovalo 139 ispitanika (69 muških i 70 ženskih), prosječne dobi 12.86 godina, od čega je 75 učenika sudjelovalo u programu prevencije, dok je 64 učenika činilo usporednu skupinu. Program se odvijao kroz šest grupnih susreta u trajanju od dva školska sata, jednom tjedno kroz šest tjedana. Provedena su tri mjerenja - prije provođenja programa, neposredno nakon završetka programa i nakon razdoblja od šest mjeseci praćenja. U istraživanju su korišteni Test informiranosti o poremećajima hranjenja (konstruiran za svrhe ovoga istraživanja), Upitnik navika hranjenja za djecu (Children's Eating Attidues Test, ChEAT ; Maloney, McGuire i Daniels, 1988.), Skala adolescentnog provođenja dijete (Adolescent Dieting Scale ; Patton, Carlin, Shao, Hibbert, Rosier, Selecer i Bowes, 1997.) i Skala samopoštovanja (Coopersmith, 1967). Rezultati su pokazali značajno poboljšanje znanja u vezi zdravih navika hranjenja i simptoma poremećaja hranjenja kod eksperimentalne skupine. Uočeno je i smanjenje učestalosti provođenja dijete te ublažavanje negativnih stavova i navika hranjenja. Dječaci eksperimentalne skupine poboljšali su svoje znanje o poremećajima hranjenja, imali su zdravije navike hranjenja i primjerenije stavove od dječaka kontrolne skupine. Između djevojčica eksperimentalne i kontrolne skupine dobivena je statistički značajna razlika u informiranosti o zdravim navikama hranjenja i poremećajima hranjenja u korist djevojčica eksperimentalne skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100502
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb